Valborgsmässoafton Och 1 maj

Helgen har varit bra! 


Jag jobbade ju lördagen, Jonatan och Filippa kom och hämtade mig när jag stängde butiken strax efter 14. 

Vi tog sväng till Karlsborg och varberget... 

Superfin utsikt över Karlsborg och fästningen! 

Sen åkte vi hem, snabbt in på Ica och handla lite smått till kvällen då Caroline och Patrik kom förbi. Åt gott på Racletten, ska visa någon dag, men en kul slags grill man ställer på bordet och tillagar maten direkt när man sitter och pratar och umgås så slipper den ena stå vid spisen hela kvällen. 

Söndagen så åkte jag och Lovisa ut tidigt till stallet och red. Jag hoppade ädel och Lovisa red markarbete. 

Sen ut till fröjered till farmor och farfar med Filippa och jag och Lovisa åkte vidare till Tidaholm för att hjälpa till på dressyrtävlingen som hölls på tbhk i helgen. 

Och valborgskvällen tillbringade vi hos min bror med familj,där även jajje och ett annat par var. Vi kollade på elden som var på Aspö! Barnen lekte och det var lugnt och skönt! 


Och idag 1 Maj har det varit hopptävling för Lovisas del! 

2 riktigt fina rundor med dock ett nedslag i varje omgång men en väldigt nöjd tjej ändå. 

Hon kom på en 2 plats i stilhoppningen utav ALLA ekipagen under hela dagen så det var en riktig boost för självförtroendet och dessutom väldigt fina ord från sommaren på protokollet! 

Filippa tyckte att det var fruktansvärt orättvist att Lovisa fick medalj  för sin insats i gota cup där dom tävlat i lag, för hon hade ju minsann också ridit idag! 

(Hon skrittade av windy några minuter, och för det borde ju självklart även hon fått ett pris! 


Jonatan kom och förgyllde våran dag och tittade på Lovisas sista ritt.
Duktiga tjejer som kämpat väl i cupen
Filippa ber om godis från kiosken som hon såg bör vi gick på toa! Då finns ingen tendens till 3 årstrots eller ett sjuhelvetes humör... då är det vara rent fjäsk! . Nä nu ska jag sova! God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0