Tävling division lll

Idag var vi upp runt 06 tiden, fixade iordning mig själv och sen väckte jag tjejerna. 


Ut till stallet och jag red först min häst och sen gjorde vi klart allt med Lovisas ponny, då det var dags för tävling för dom idag. 

När allt och alla var inpackade i bilen så åkte vi mot Götene där tävlingen skulle hållas. 

En riktigt varm dag och vi satt i solväggen ett tag och jag har givetvis bränt mig ordentligt på bröstet. Klantigt!! 

Lovisa var sultig men Windy var inte på topphumör idag tyvärr vilket resulterade i 2 stopp. Annars en fin runda och en riktigt duktig Lovisa som verkligen fick kämpa idag! 


Första hindret gick som på rälls sen kom de 2 stoppen på hinder nr 2 . Sen flöt det på bra efter att Lovisa blev arg:) 


Ibland är det precis det som krävs för att det ska gå! 


Lovisa vart både arg och ledsen då hon hoppats på en placering men tyvärr så är det ju så här innom ridningen... det hjälper inte att bara du själv är på topp utan även hästen/ponnyn måste vara det... 



Efter tävlingen så släppte jag av Lovisa hos sin andra mamma då dom hade kalas för Lovisas lillebror där. Och jag, Filippa och mamma åkte hem med windy till stallet och sen åkte vi hem till lägenheten och filippa badade och jag har städat!  


Lovisa kom hem vid 20- tiden och då stack jag och handlade lite och sen kollade vi på en film... 


En riktig tjejfilmed kärlek och ett toklyckligt slut som man redan kunde förutspå 5 minuter in i filmen men som man ändå blir så himla glad av:) 


Glad och känslosam skickade jag ett sms till Jonatan som fortfarande är i Budapest! 





Och ja ni ser ju Jonatans svar... han är så rädd att jag ska gå ner i vikt så han vill till och med att jag ska sluta kolla på film! 



Nä nu ska jag sova! 

God natt 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0