Fredag 7/5

Igår skulle det vara en lugn dag men som vanligt blev den superstressig. 


Fårst var jag ute i stallet, mockade och pysslade om hästarna.

Passade på att få lite sol i mitt bleka ansikte innan jag åkte vidare...  
 

Sen hämta ut Lovisas pass som vi hade turen att komma i tid tills att hon skulle till Danmark! 


I vanliga fall brukar man ju inte behöva ha pass när man åker till Danmark från Sverige men med tanke på terrordåd så har dom en tillfällig lag som säger att man måste kunna uppvisa pass om man blir tillfrågad. Och givetvis så är Lovisas borta så i tisdags så fick vi fara in och göra ett nytt och det tar ju vanligtvis 5-7 vardagar.. 

Så Lovisa stackarn har varit supernervös hela veckan och oroat sig för hur det skulle gå... 

Men igår kom det och hon kunde äntligen lugna ner sig. 
Åkte med det till skolan så hon hade det när dom skulle åka. 

Sen åkte jag och faster och plockade ramslök, har velat göra det ett tag. Och igår fick vi till det! 

Fullt med ramslök och det gick snabbt och lätt att plocka en påse! 


Så nu har jag lagt i löken i olivolja för att smaksätta den... och resten ligger i frysen än så länge... 

Sen helghandla och fixa grejer inför kvällen fotografering till webbutiken. 


Maxmode webbutik

Vi skulle ta bilder både på modell ( min fina kusin Emma) och även lite produktbilder att lägga upp på tex instagram och Facebook... 


Gick relativt snabbt och bilderna blev toppen! 


Nöjda och glada med fotograferingen åkte vi sen hem, jag körde Jonatan till en kompis dör dom skulle röka cigarr och troligtvis dricka mer ön ett gals wiskey....

Det är konstigt det där med killar/män... dom säger alltid "tänkte ta en öl" eller " åker och träffar ... och tar en bärs" " äh vi tänkte ta en cigarr och ett glas wiskey" 

Tror dom på fullaste allvar att vi kvinnor tror att det bara är en öl eller en cigarr? Vid det här laget vet man ju att det är aldrig det! 
Eller är det kanske dom själva dom försöker intala att dom är redigare ön vad dom är??

 sen satte jag mig i alla fall i soffan och bara njöt av lugnet. Filippa sov så några timmar helt själv satt inte fel... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0