Juni

Dagarna och veckorna flyger iväg. 

Kommer ihåg när man var liten och man tyckte att sommarlovet varade i en hel evighet... nu är 10 veckor ingenting längre. 
Jag hinner inte i närheten av det jag ska på en vecka än mindre en dag. 

Väldigt frustrerande men så klart kul att det är mycket i butikerna. 

I fredags jobbade jag över ett tag så jag hann få iväg lite beställningar mm som jag igentligen skulle gjort på dagen... 

Så kvällen blev lugn hem. Lovisa sov över hos mamma så det var vara jag Jonatan och Filippa. 

Lördagen var jag ledig från jobbet men Lovisa hade tävling i Falköping sp det var upp tidigt ändå. 

Väckte Filippa och åkte ut till stallet, tvättade windy( hon är vit) jag tror inte att jag duschat hästar så många gånger i hela mitt liv som jag duschat windy det senaste året! 
Aldrig mer vit häst!! 

Första rundan i 80cm var felfri och Lovisa fick kämpa ordentligt! Windy var riktigt seg och ville inte alls vara med tyvärr. Men det blev en rosett ändå vilket Lovisa verkligen förtjänade! 

Filippa hjälpte till att skritta av henne efteråt. Vilket var höjdpunkten för henne den dagen. 




Stolt. 


Andra rundan var ännu segare så det blev tyvärr 2 stopp och Lovisa vart inte alls glad vilket jag förstår! 


Så sent hem efter en lång dag. Jag red ädel en stund i paddocken, sen hem och tog det lugnt! 


Fint ekipage

Idag ( söndag) gick jag och Betty strupen upp till berget och mötte Jonatan och Filippa där. 


Filippa lekte en stund på lekplatsen... 


Tog en sväng i skogen och Filippa doppade fötterna i vattnet:) 



Jag åkte ut till stallet och vi släppte ihop våra hästar med en ny häst som kom idag. 


Sen, hem och bakade 2 sorters bröd, kokade sylt och lagade mat. Spagetti och köttfärssås har Filippa önskat i några dagar så det fick det bli! 


Nu ligger jag i soffan och kollar på Wallander och ska strax sova! 


Sov så gott du med! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0