Ledig lördag

Idag har jag varit ledig. Har haft e riktig Filippa och mamma dag vilket faktiskt har varit riktigt kul och för en gångs skull riktigt harmonisk. Inget gap, skrik och någon vansinnig Filippa...

På morgonen låg vi i soffan och myste. Filippa kollade på Nicke nyfiken och jag på Nyhetsmorgon...

Sen runt 11 tiden så skulle vi ner till stan och köpa present till kusin/fadder Emma som fyller 19 imorgon. Så ist för att ta bilen så passade vi på att gå.

Filippa som somnade för tidigt igår vaknade ju naturligtvis vid 21 snåret och var vaken till 00.30 😩 så hon var ju dödstrött när vi gick så hon somnade så gott i vagnen.

Vi passade på att gå omvägen via kyrkogården för att hälsa på Nina❤️

Varje gång jag är där så ångrar jag nästan att jag gått dit. Blir så fruktansvärt ledsen av att se hennes namn där på stenen och veta att hon ligger där.
Hon har alltid nya fina blommor vid sig och jag kan inte sluta tänka på hur hon kunde göra så här. Mot sin familj mot alla oss i släkten hennes nära, hennes vänner...

Tänker på henne flera gånger om dagen varenda dag sen den där fruktansvärda dagen! Jag kan fortfarande inte tro att hon är borta utan det känns som om hon åkt på en lång semester och att hon snart kommer tillbaka till oss lika glad och gullig som alltid!

Satt vid graven ett tag och pratade. Känns så fånigt att prata när ingen är där men på något sått så tror och hoppas jag att hon hör...

Efter att vi lämnat Nina så gick vi ner till stan.. Fixade det vi skulle och lite till. Lagom tills jag var klar så vaknade Filippa och då bjöd mamma oss på Thai mat:)

Sen hem igen, plockade lite hemma och sen fixade vi oss lite snabbt för att hämta upp Emma, bebis Nils och Oscar för att sen åka till Maria!

Maria hade fixat så gott åt oss! Tacos och gino! Lyx att komma bort och få mat serverad!
Jag glömde Dick att fota som vanligt när jag är borta. Vi har för trevligt helt enkelt.

Tack snälla Maria Vincent Tyra och Hjalmar för ikväll!

Nu är vi hemma, Filippa sover som en stock och det lär jag med göra om några minuter!

Bäst att få några timmars sömn för imorgon är det en fullspäckad dag igen!

Sov så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0