Torsdagen som gått

Idag har jag varit så sinnessjukt trött så jag visste knappt vad jag hette i Morses när kag skulle upp. 

Filippa fick va hemma idag med men hon är mycket piggare. 

Jag åkte ner till jobbet tidigt för att hinna med det jag skulle göra innan 12 då jag lovade Jonatan att vara hemma så han kunde åka till sitt jobb... 

La in lite nya varor i datorn ( kassasystemet) hjälpte några kunder, gjorde några beställningar sen var det dags att åka hem till mina älsklingar. Åt lite lunch och sen gick vi ut och blåste bubblor och Filippa lekte med några av dom andra barnen som bor här i området. 




Min stora fins tjej som jag stundtals vill strypa och i nästa pussa och krama och klamra mig fast vid henne för att hon aldrig ska bli stor! 

Efter lite lek åkte vi ut med Filippa till mamma som fick vara lite barnvakt så jag Jonatan, Lovisa och Jajje kunde åka och äta på Thai house i lugn och ro. Och även för de andra matgästernas matro och ägarnas rykte! 
Hon är ju som en tornado när man har med henne, och hon brukar alltid vara med men idag tyckte vi att vi ville kunna prata lite med Lovisa också. 

Efter god mat och mätta magar åkte jag och Lovisa till jobbet en sväng och Lovisa hittade tre bikinis och en uppladdning av lite nya underkläder som det var väldans brist på i hennes lådor. 

Det är första gången Lovisa har något från Maxmode och det var nog för fösta gången det slog henne hur fruktansvärt bra hon kommer ha det i framtiden:) 




Uppladdat och klart i hennes garderob åkte vi ut till mamma igen för att hämta Filippa och fylla på vattnet hos hästarna... 


Filippa hjälpte mormor att rensa i silen till poolen! 

Väl hemma så satte vi oss i soffan och kollade på melifecent ( stavning) en förnyad version av törnrosa! 
Jag och Lovisa ( som tydligen redan sett den 8!! Gånger innan) tyckte den var superbra, och Jonatan med tills han märkte att slutet var ändrat ska inte säga hur om du får för dig att kolla på den men då helt plötsligt som en barnunge tyckte han hela filmen var dålig! MÄN! 

Men helt klart värd att se. 

Nu är alla på sina platser i sina egna sängar för förhoppningsvis resten av natten men troligtvis ett par timmar till i alla fall... 

Nu är det dags att sova, imorgon är det dags för mitt går att få sig en omgång av saxen och lite blekmedel tror jag! 

Sov så gott! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0