Godmorgon

Mornarna startar alldeles för tidigt här tycker jag. Idag vaknade Filippa 06.38 och jag vill hellst bara låsa in mig någonstans så jag får sova några timmar till! 

Mina dagar består väl mest av vila, dock så har jag faktiskt haft några leverantörer här i veckan.

I den här branschen så köper man in nästan ett år i förväg. Inte riktigt men det är en hel säsong innan varorna ska komma... Så det vi kollar på nu och gjorde även på mässan i Stockholm i augusti var för sommaren 2016. Så vi är ute i väldigt god tid! 


I vanliga fall är vi ju i butiken men eftersom jag inte är i full kondition så har dom kommit hem till mig ist! 

Min snälla faster kom och hämtade mig häromdagen och rastade mig lite... Så jag fick se någon annan soffa än min egen.. Och så har dom fått valpar som är så fruktansvärt bedårande så man blir helt tagen av dom! 


Det är tur att alla är tingade redan annars hade en eller två följt med hem. 

Små lurviga och vinglandes små gosedjur ser dom ut som! 

Igår var mamma här och vi gjorde upp en plan för maxmode... Det kommer förhoppningsvis bli lite förändringar och då är det alltid bra att ha en plan! 

Fördelen med att vara sjukskriven är ju ändå att man hinner med sånt man annars aldrig gör. Idag ska jag ner och köpa en sån där syalmanacka. Näe vad heter det? Ni vet man syr korsstygn så det blir typ en julkalender med siffrorna 1-24 och så hönger man ett paket för varje dag i december fram till julafton... 

Fick googla.. Typ en sån här


Jag sydde en liknande till lovis för några år sedan så nu tänkte jag att jag skulle passa på att göra en till Filippa med.

Jag ångrar mig varje år för det är ju ett jäkla jobb när man ska fylla dom med 24 klappar som inte ska vara så dyra. Men jag kommer ihåg att jag tyckte det var väldigt roligt när jag var liten så jag vill ändå att mina barn med ska ha det... 

Och nu har jag ju tid! 

Sen ska jag även sätta in över 600 framkallade bilder i ett album och göra det fint! 
Så jag behöver nog ha kvar gipset några månader till så jag hinner med allt jag ska göra! Nä skämt å sido! Det är väldigt jobbigt med gipset men det går an när man får lite besök och har något annat att göra än att bara kolla på tv hela dagarna! Nu ska jag göra iordning Filippa för dagis! 

Ha en bra dag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0