En ovanlig syn

Det här är andra gången i vårt nästan 8 åriga förhållande som Jonatan lagar mat. 

En gång skulle vi ut på en "picknick" och Jonatan fixade en falukorvsmacka med ägg i. 

Och i alla år har jag fått höra hur han alltid gjorde en köttfärsfylld ciabatta med böner ich annat i som var så himla gott och bla bla bla... Många gånger har han berättat det men aldrig att jag har fått smaka på denna gourmetmat förrän idag!! 

Han har planerat detta sen min op och så i förmiddags åkte han och handlade. 2 butiker senare kom han hem och när han ska börja utbrister han " nej fan nu glömde jag ju köttfärsen" så iväg till en 3:dje butik för att handla sina 4 ingredienser... 

Nubör han igång och det är en massa majs i och nu ligger spagettin i det kalla vattnet och ska KOKA :) 


Det ropas " Frida locka till dig Filippa jag har fullt upp här" 
" Frida ta Filippa jag reder inte ut det här osv... 

Och mest jobbigt är det ju att " det förstör ju hela rätten att inte ha böner i! Fan att du är som ett barn" ( jag avskyr bönor!) 

Och nu säger han " usch jag är besviken på dom här ciabatta bröden" 

Ööö ok varför? 

" dom är inte alls lika stora som dom var på ica hentorp när jag gjorde dom här sist för ca 8 år sedan! 

Men nu mitt herrskap är den klar! Jonatans ciabatta fylld med köttfärs och spagettiröra med majs och mängder med vitlök! 



Upplägget är enkelt och sterilt! 

Nu matlags! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0