Ny ponny och skadevi

Hej! 
Har inte hunnit skriva här på ett tag igen men hos oss är allt bra. 

Måste berätta något kul! I förra veckan va ju vi och kollade på en ponny till Lovisa. Hon ville ju absolut ha den och jag tyckte med om den och tyckte att den skulle va perfekt för Lovisa men en veterinärbesiktning måste ju göras och dessutom så tänkte vi att hon skulle få den i födelsedagspresent. Hon fyller ju den 13 november. Så jag har fått lura Lovisa att vi inte fått någon veterinär att komma ut förrän i slutet av november och föra besiktningen.

Men i själva verket gjordes den i tisdags och jag och mamma var dör för att vara med under besiktningen och då hon var tipp topp så betalade vj och tog ned oss windy hem! 

Dock så kunde vi inte hålla oss från att berätta för Lovisa så igår åkte vi it och hon fick se sin ponny som hon tjatat om sen första gången hon ridit henne. 

Hon grät av lycka och visste inte vart hon skulle ta vägen:) 

Så idag har vi varit ute och ridit en sväng... 





Efter stallet åkte jag och jobbade och sen kollade kag och Filippa lus på lovisas handbollslag som spelar skadevi  denna helgen. 


2 matcher idag varav en vann dom med 8-3 och den sista förlorade dom med  8-10 tyvärr... 

Nu ska jag sova för imorgon Ka jag och Jonatan iväg på äventyr!! 

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0