Min helg

Nu lider helgen mot sitt slut och imorgon är det dags för dagis,skola och jobb igen för resten av familjen. Jag är fortsatt sjukskriven en till vecka. 
På torsdag hoppas jag att jag får ta av gipset... Då har det gått 6 veckor sen operationen. 

Min helg har varit väldigt bra... Den började med att det var hört ute. Och då menar jag frost på fönstret och dimma ute. Jag älskar hösten och allt som har med hösten att göra! Den svala och friska luften, träden och de fina färgerna ute, kläderna! Jag älskar hästkläderna och snygga stövlar! Och att man kan börja tända ljus och vara inne med gott samvete. 


Jag åkte och lämnade Filippa på dagis och åkte förbi Ica för att köpa lite färskt bröd då faster Maria skulle komma förbi på en frukostmacka. 

Och vad kom hon med?! Jo ett paket från min absoluta favvo butik i stan. 

För att dom fått låna min bil ( lilla bilen som jag inte använder) så fick jag ett presentkort på alldeles förmycket pengar!! Jag blev så glad och tacksam så jag började böla och då började Maria med så satt vi där och grina ikapp:) 


Sen satt vi i lugn och ro och pratade om allt och inget... Sen åkte jag ner till stan och fixade lite. Hämtade Filippa på dagis, mötte upp Lovisa hemma och hämtade Jonatan på jobbet för att åka och fira min underbara fina kusin och guddotter Emma som fyllde 18 år!! 








Ja må du leva.... 

Sen gick Emma ut med några kompisar och några av oss andra va kvar ett tag till... 

Filippa visade upp sina musikaliska talanger vid pianot




Alltså jag blir lite mer kär i denna unge för varje dag som går. Hon är helt bedårande söt ju! 

Det var fredagen det.... 

I lördags var vi hemma ovh tog det lugnt först . Filippa sminkade Lovisa. Hon har en ängels tålamod med Filippa. Hon är så fantastiskt duktig så vissa dagar vet jag inte hur jag skulle rett ut det utan Lovisa. 




På eftermiddagen gick jag Lovisa och Jonatan på bio som Janne bjöd oss på. (Jag fiender i födelsedagspresent av honom:) och att han va barnvakt åt Filippa undertiden gjorde det hela inte mindre bra! 
Innifrån och ut. 
Den va bra. 

Sen åkte Lovisa till sin pappa över natten och vi åkte hem och hämtade mat och kollade på film. 

Tar söndagen i ett eget inlägg det blir så himla långt annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0