Fröjered skolavslutning

Tudilu! 

Igår var jag hemma med Filippa som har  åkt på en jäkla förkylning och har feber:/ 

Så vi va hemma och myste hela dan fram tills Jonatan kom hem vid 17 tiden... Då åkte jag och Lovisa till fröjereds skolavslutning. Lovisas förra fröken frågade om hon ville komma och det ville hon så klart:) 


Något som jag stör mig npgot så jävulskt på är när man släpar med ungar som inte har vett att sitta still och vara tyst i kyrkan!! 
Dom springer runt, gapar och skriker som värsta huliganerna! 
Man hör inte ett smack av varken tal eller sång utan det enda man hör är dessa förbannade ungar och deras föräldrar som hyssar mot dom och springer efter! 

Och tolka mig nu inte fel det är inte barnen jag är förbannad på utan föräldrarna som är så fruktansvärt respektlösa mot resten alla andra i kyrkan som faktiskt åkt dit för att se sitt/sina barn sluta skolan och många som spelar instrument/dansar eller sjunger inför publik! Och sen ska man missa allt bara för att npgra inte har vett att stanna hemma med småungarna. 

Borde man inte lära barnen att man sitter still och tyst i åtminstone kyrkan. Ska allt i samhället bara låtas förfallas och bli helt jäkla lag/regellöst? 

Om dom sen härjar runt som vildar hemma skiter jag fullständigt i men när man är borta i kyrka eller hos andra måste man ju ha så pass väluppfostrade barn så att man vet att dom inte förstör för andra!! 

Annars för man stanna hemma med dom. Och självklart är det ingen som säger ifrån när man sitter där utan man ler lite "ja-det-är-ingen-fara-att-dina-barn-förstör-för-oss-andra" när man igentligen vill skrika " håll ordning på dina jävla ungar annars ser jag till att sparka ut er!!!" 
Kanske lite överdrivet men typ inte långt ifrån. 

Och sen måste man ju faktiskt lära barn att ibland får man ha det tråkigt och man måste sitta still man kan inte springa runt precis hela tiden! 

Men förutom stökiga barn och föräldrar utan kontroll så var det en fin avslutning och Lovisa tyckte det var väldigt kul stt få träffa sina gamla kompisar och fröknar igen! Sen som hon över hos Marita och Bengt vilket gjorde hennes kväll fulländad:) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0