Stressiga j*ävla mornar!!

Herregud jag får banne mig inte till mornarna hemma!
Spelar ingen roll om jag går upp 30 min innan Filippa ska va på dagis eller om det är 2 timmar innan! Det blir ALLTID stressigt! Och jag hatar det! 

Man är ju uppjagad flera timmar efteråt! 

När vi hämtade Filippa på dagis i fredags så tänkte ju inte jag på att det va sista dagen innan sammanslagningen på ett nytt dagis vilket innebär att jag glömde att ta med hennes gummistövlar hem. Och med tanke på att det är pissregn hela tiden så blir hon ju dyngsur om sina små snuttiga fötter. Så idag efter morgonstresset och att jag lämnat henne på dagis så åkte jag till maxi och köpte nya stövlar... 

Ich när man går in i den ena hissen på maxi så blir man eller ialla fall jag lite extra glad! Man ser alltid lite smalare ut i den än i andra speglar:) 


Jag älskar den!! Skulle vilja ha en sån hemma eller nä! Jag skulle vilja att det är sånna här speglar ÖVERALLT så man kan få känna sig lite nöjd med sig själv någon enda gång förutom i hissen på maxi! :) 

Nu har jag i alla fall tränat klart! 


Haha måste visa er en sak... I gång kväll så sa Jonatan att han behövde vara inne på kontoret kl 8.00 för sen hade han ett möte. Varpå jag svarar "perfekt för jag ska lämna Filippa 7.40 så då kan du ju åka med och är inne lagom till 8! 

Och jag vet hur han är ( brukar dra ut på tiden så jag får åka runt som en skottspole) så jag säger i förebyggande syfte " jag kommer inte åka tillbaka och hämta dig utan du får vara klar 7.30 om du ska med..." 
Stånk och stön och hmm från hans sida.. 

Och så var det morgon och jag går upp väcker Filippa gör oss iordning, väcker Jonatan ca 10 ggr säger vi måste åka snart... Blir irriterad ropar JONATAN VI PKER OM 10 min ska du med så gå upp! 

Då får jag till svar "va? Om 10 min varför har du inte sagt till mig? 

" jag grymtar och ser så arg och uppgiven ut jag bara kan" sen slöar han runt sitter och ser allmänt borta ut i soffan har stressar inte det minsta. Tillslut åker jag. 

Sen skickar jag sms... Och om man bara ser den här lilla biten av våran konversation så ser det ut som om jag är världens hagga och Jonatan ett snällt litet lam!! Haha jag skrattade gott när jag tänkte på det! 



Mitt sms ( den gröna texten) är ju naturligtvis en pik på vad han borde ha sagt ist för ett snäsigt OK!:) 

Haha ja jag ska tacka gumman! 
Låter som han är livrädd och ska pussa mina fötter när jag kommer och sen ska han vara evigt tacksam:) så är inte fallet det är ett rent otäckt fult och listigt spel från hans sida. Han gör mig lugn och nöjd så han kan göra lika dant imorgon igen! 

För hur blev det sen? Jo men precis som jag visste dagen innan. Han kunde gå och slöa runt i sitt eget tempo medans jag lämnade Filippa och sen kuta som den snabbaste maratonlöpare in på maxi köpte stövlar och sen till dagis och lämna dom för att sen hämta upp sen Jonatan som i lugn och ro kunnat duscha utan någon liten trött söt gnällig ungen som står och skriker utanför duschväggen:) 

Jäkla karlar!! 

Att det alltid blir precis som jag vet är ju det som är mest störande! 

Men nu är jag på gott humör igen! Och nu är det dags att jobba! Just nu mulitaskar jag förgfullt. 

Frukost och schemaläggning:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0