Grease och trevlig kväll

I lördags var jag och min lillasyster Linn på musikalen Grease! 

Först jobbade jag till 14 sen gick vi och tränade och sen till pinchos och åt! 
Sen kl 18.00 började musikalen. Den var grym!! 



Sen gick vi till pims och tåg lite att dricka:) 




Finaste lillasyster<3

Igår grejade jag hemma lite och var och handlade. Sen på kvällen kom Robert och Frida hit. Vi käkade och umgicks! Väldigt trevligt!!:) 


Det blev lamm med rödvinssås och potatissnurror och en nutellasemifroddo till efterrätt! 

Enligt Jonatan så är jag en hemsk mamma på kvällen när jag ska lägga Filippa:) 

Ända sen vi va i USA så har Filippa vägrar sova i sin säng utan ska promt ligga i våran. Och är svår att få att somna om man inte ligger i sängen med henne... 

Och det börjar bli lite jobbigt. Det är självklart jättemysigt när hon ligger där ihopkorvad och varm och mysig len det blir jobbigt på natten när hon flänger runt som en propeller och sparkar och har sig... 

Så nu går jag in med henne och lägger henne i sin spjälsäng och säger "nu ska Filippa sova" så lägger jag henne ner och säger " god natt" och då skriker hon naturligtvis som en stuckengris och jag känner mig hemsk! 
Skriker hon hela tiden går jag in ca var 5 minut och lägger henne ner igen eftersom hon hela tiden ställer sig upp och säger igen " nu ska Filippa sova" så går jag ut och det tar ca 15-30 min så sover hon... 

Men hon ligger inte ner utan när jag går in för att kolla hemme så ligger hon så här.... 




:) 

Man känner sig förjävlig men i längden tror jag att vi alla kommer sova bättre när hon ligger i sin egen säng!  

Nu kommer Lovisa från skolan så nu ska jag prata med henne:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0