Stockholmsdagarna

Vi har haft två jättebra dagar i storstaden ihop! 

Igår var vi bla på vasamuseet strövade runt lite i gamla stan och åt en god lunch ute på stan.



 Sen på kvällen var vi på kungliga operan och såg nötknäpparen. 









Jonatans ide och det var kul att göranågot  annorlunda mot vad man brukar göra och bra med lite kultur för Lovisa och inte bara instagram och snapchat! 

Efter baletten gick vi ut och satte oss och tig lite sen kvällsmat och sen tillbaka till hotellet helt utslagna efter dagen! 

Idag har vi först sovit länge, eller till 8.30 sen vaknade jag Lovisa sov till 9.30 sen gick vi ner och åt frukost. Jag och Lovisa begav oss ut på stan för att shoppa julklappar som vi inte köpte en enda men npgra tusenlappar fattigare och Lovisa och jag ( mest Lovisa) fick lite nytt ist. Jonatan var kvar på hotellet och jobbade några timmar...

Sen mötte han upp oss i Kungsträdgården för lite lunch. 


Servitören talade engelska och jag beställde en äpplecider till lunchen och fick in denna ist... Vart i kommunikationen det gick fel vet jag inte men Jonatan var nöjd som fick dricka upp den ist! Jag AVSKYR öl. 




Lovisa åkte lite skridskor på isbanan mitt i Kungsträdgården. 


Ett glas vin väntade på mig när jag och Lovisa hämtat väskorna som vad inlåsta på Centralstationen då vi skullens tåget hem. 




Jag gillar inte vin heller men Jonatan försöker lära mig att bli vuxen! Öl har han nästangett upp med men vinet är han ihärdig med! Det och oliver lär jag mig nu. 

Jag var klantig och inte tänkte mig för utan tog ett par stövlar med ca 6 cm klack på vilket var det dummaste beslutet på långe! Jag hade så fruktansvärt ont i foten så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Herregud igår gick vi över 1.5 mil och minst lika långt idag. Som tur va hittade jag ett par skor idag som jag köpte så jag kunde byta. 
Och resultatet på för mycket gång och fel skor blev en supersvullen fot och fotled! 




Inte konstigt att jag hade problem att få på skorna igen när vi skulle av tåget!

Nu är pyjamasbyxor på och foten i högläge och strax är det dags för sängen! 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0