Snart jul?!

Nu ligger jag återigen i sängen och ska strax sova. Filippa ligger lite för varm bredvid mig och har feber. Hon är förkyld. Det började inatt med att hon sovit dåligt men då ville jag inte krångla med henne och ta tempen ich i morses var hon helt ok. 

Jag åkte och jobbade kl 9.30-16... Det har inte varit någon rusch men en jämn stön hela dan. Det är roligt runt jul för då är det väldigt mycket olika folk inne. Män som ska ha julklappar till frun dom har olika önskemål och alla vet vad dom vill ha och vad kvinnan vill ha sen är det ju inte alltid det stämmer överens! En utmaning för oss som jobbar! Men än är der ingen julrusch. Man får inte den där julkänslan när det inte är varken kallt eller snö. 

Jag har fortfarande endel klappar att köpa och nör jag ska göra det vet jag inte då jag jobbar hela tiden som alla andra butiker med har öppet... Men borde ju kunna smita iväg några minuter på måndag hoppas jag...

Väl hemma så var det bara att svida om och lägga ett lager med puder till och sen köra Filippa till mamma där hon skulle vara några timmar ikväll när jag Jonatan och Johannes åkte till tidaholm och shoppade. 

Frida och Robert som är vänner från tidaholm har en butik där och var snälla och hade kvällsöppet för oss så vi fick göra av med npgra tiden. Eller nä väldigt många tusenlappar gick åt hur många vågar jag inte ens säga. Hua! 

Men väldigt mycket snyggt kom hem i våra påsar. Minst i min tro det eller ej. 
Ich efter shopping var vi hungriga och gick och åt en flötig pizza! 

Nu har vi hämtat Filippa för ett tag senoch  sagt god natt till Lovisa och Tilda som ska sova över här... 

Nu ska jag sova. Imorgon är det jobb sen julbord! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0