Inskolning på dagis och husförsäljning!

I måndags började vi inskolningen på dagis med Filippa. 

Det går riktigt bra än så länge men hon är helg slut efteråt stackarn! Det är jobbigt med alla nya intryck och alla barn att hålla koll på ! 

Idag hade som påskfirande och Filippa var påskkärring så klart. Den sötaste av dom alla var hon när hon tultade runt där i sitt huckle! 




Haha så jäkla söt! 

Efter dagis åkte vi till banken och gjorde klart allt med husförsäljningen ich vi fick pengar och lösta lån och dom andra fick  nycklar och ett hus! 

Jag tycker att det faktiskt har varit och är riktigt jobbigt att lämna huset för jag har trivts vökdigt bra men nu är det ett nytt kapitel som börjar och jag hoppas att det kommer bli lika bra. Och det kommer det bli bara man vänjer sig vid att bo i lägenhet igen! 

Och det är Huså klart väldigt välbehövligt för oss att få mindre jobb då vi båda jobbar väldigt mycket och har mycket annat med! 

 Och det är ju en väldigt skön känsla att inte ha några lån och att äga allt man har! Då menar jag med att man äger det som är i vårt boende och allt sånt! Kollade på lyxfällan och inser hur många det är som lever på lånade saker! Alltså på avbetalning! Då är det ju inte dina grejer du tex tittar på när ni kollar på tv! Det är inte din soffa eller ditt surroundsystem eller vad det nu kan vara! 

Jag är nöjd med att vi sparar och inte lånar till något vi vill ha utan att vi alltid har pengar till det! 

Vilket sidospår! 



Apropå köpa så fick jag hem mitt fina fina mateus porslin här om dagen!! ÄLSKAR DET!  
Dock så saknades det några delar men det kommer nog snart hoppas jag! 


Nu sitter jag hos frisören och ska bli färgad i håret så jag slipper denna trista färg och utväxt! 

Hoppas du har det bra! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0