Söndag

Just idag gör det inte så mycket att det är trist väder tycker jag. 

Jag har bröddegen på jäsning. 

Morfars bröd som är farfars recept! 

Tänk på den ni!! 

Igår morses åkte vi till Vartofta för tävling. 

Lovisa skulle hoppa två olika höjder. 40+50. 

Sist när hon tävlade så ramlade hon ju av så det var väldigt viktigt att det skulle gå bra denna gången. 

Och det gjorde det två väldigt fina rundor i lugnt tempo och KONTROLERAT var det! 

Jag kunde inte varit stoltare och Lovisa var om möjligt ännu stoltare! 


Så två blåvita fina rosetter blev det. 

Efter tävlingen åkte vi till osterian i Falköping och åt ostbuffe! 

Sen åkte vi hem till mamma och jag och mamma red ut medans Jonatan och Filippa åkte hem. Så jag hade det riktigt skönt då jag kunde fixa och dona själv i mitt eget tempo utan ett litet monster som pockar på min uppmärksamhet hela tiden:) 

Nu sitter jag och väntar på att degen ska jäsa klart och Filippa är dötrött men vägrar sova så nu sitter vi och kollar på tv i hopp om att hon ska somna snart så jag kan baka ut brödet! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0