Ruggig dag!

Jösses vad ruggigt det är ute nu! 

Jag trivs som fisken i vattnet! Vår och höst is the shit!!:) 

Vi sitter och har precis ätit upp vår frukost, och Jonatan har åkt till jobbet. Lovisa är i skolan sen några timmar. 

Idag ska jag hämta hästarna då Lovisa har träning i tidaholm idag och jag imorgon så då får dom stå här några dagar. 

Annars ska vi bara vara hemma och ta det lugnt. 

Igår hade vi lite kalas för Lovisa! Hon fyllde 10 år i torsdags men då jag blev så jäkla dålig på eftermiddagen fick vi ställa in och ta det igår ist. 

Gjorde det enkelt för mig och köpte hem kinamat och sushi.




Och till efterrätt så gjorde jg en cheescake och köpte en tårta! 


Har nog aldrig i mitt liv haft ett så smidigt kalas:) lugnt innan och inte så mycket att plocka iordning efteråt:) 

Nu ska jag byta om sen är det stallet! 

Måste tända en brasa först annars har min sambo jotat med både stryk och en utskällning!

( jag vill ha det lite "kallare" inne typ 20 grader tycker jag är lagom. Jonatan vill att vi ska kunna gå i underkläder och tycka att det är varmt så han vill ha minst(!!!!) 25 grader och då svettas jag ihjäl!! ) 

Vi har en diskussion om detta varje kväll han kommer hem. 

- " jaha och du har inte eldat idag heller???!!!"

- " nä vi ( jag, Filippa och Lovisa) tycker att det är lagom! 

" -Lovisa är det lagom???!! 

Lovisa är min sidkicker så hon håller alltid med mig.
- " ja, är det varmare då svettas jag! 

Säger Lovisa:) 

Sen eldar Jonatan ändå och jag gnäller om att det är för varmt... 

Men nu börjar det faktiskt bli lite väl kyligt så nu får jag göra som han vill. 

Haha han frågade i morses " varför kan du aldrig bara göra som man säger?"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0