Måndagen

Idag har jag jobbat nästan hela dan, och  efter jobbet blev det till att handla lite ich sen hem och lagat mat... 
Det är tyvärr allt dom hänt här idag. 

Jonatan jobbar och kommer inte hem förrän på onsdag så nu är tjejerna i familjen hemma och sköter om hushållet:) 

Imorgon skulle jag ha jobbat men då Jonatan tar bilen innebär det att jag inte kommer in till stan så jag får vara hemma och så är det några leverantörer som kommer hit hem och visar lite grejer inför nästa höst... Smidigt när det går att lösa så istället! 

Lägger upp lite bilder som jag tog i Norrland... Men inser när jag kollar att jag nästan inte tog några... Hade inte med mobilen nästan något men några blev det... 


Vi har haft några riktigt bra dagar uppe i mellansel hos jonatans underbara släkt! 

Här med hans mormor Anna som Filippa även är döpt efter. 

(Filippa Anna elly) 




Betty knödde in sig mellan all packning i sätet i bak:)


Stannade till i Gävle och åt på vägen hem. Beställde in lite plock till förrätt och det var riktigt gott vill jag lova!! 


På kvällen bodde vi på hotell i Uppsala och det enda kravet jag hade på rummet var att det skulle finnas ett badkar! Jag ÄLSKAR att bada badkar men vi har ju inget och jag har inte haft badkar sen... Hm... Jag tror aldrig att vi haft badkar... Jo! När vi bidde på berget bär jag var liten! Fram tills jag var ca 13 år... 

Jag och min lillasyster Linn badade ihop minns jag och hon var väl kanske 2-3 år och rätt vad det är så ser jag att hon bajsar stora korvar och jag flyger praktiskt taget upp och hämtar mamma och när vi kommer in i badrummet igen så sitter Linn kvar i badet och skår in korvarna i sånna där gula skumm-tvättlappar man hade ist för våtservetterna man har idag och så sträcker hon fram handen med en inslagen bajskorv och säger " vill ha bas kojv mama" 

Jo men tillbaka till hotellet. Jag fick mitt badkar i alla fall så jag och filippus tog oss ett bad och när hon vad klar och var hos Jonatan så tog jag min första alkoholhaltiga cider på ca 1,5 år. 
( har börjat lite med ersättning någon gång ibland till Filippa så jag ammade inte förrän dan efter) 


På söndagen var vi och kollade på Uppsala domkyrka som var riktigt maffig!! Så åker du till Uppsala så måste du verkligen besöka den även om du inte är intresserad av historia och sånt:) 


Sen åkte vi och hämtade Lovisa och sen till mamma som bjöd på grillat. Ich för Filippa blev det ett bad i diskhon:) 




För att sen torka hos finaste moster<3

Nu ska jag sova!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0