Barnarbete

Idag har allihopa varit hemma och grejat hela dan. 

Vi har kört med det barn som kan arbeta:) Lovisa har fått slita som ett djur idag. Hon har krattat löv och kört bort dom. Det roliga var att vi trodde att hon skulle protestera högljutt och inte alls vilja jobba när det väl kom till kritan, så Jonatan hade förberett Sveriges längsta och troligtvis jobbigaste pedagogiska tal  
Till Lovisa när hon skulle börja protestera...så han var laddad... 

Det konstiga är dock att när jag hade dukat fram frukosten och säger till Lovisa att komma och äta så säger hon " men mamma jag har redan ätit, och nu ska Jag gå ut ich kratta löv. Jag är ju supertaggad så jag vaknade vid 6 imorses!" 

Öm hm ok... Vad duktig du är:)

Jonatan kände som sig lite snuvad på en föreläsning om jobb och hur man inte kan få allt serverat osv ( kan jag tänka mig att det handlade om) var lite knepig under frukosten sen gick han med ut och jobbade. Ich jag matade Filippa sen mockade jag ur båda boxarna på ALLT spån!

Vilket är riktigt jäkla tungt och sen städade jag iordning i stallet så det är fint tills hästarna kommer hem!:) 

Och nu har jag lagt mig i soffan ich kollar på vad blir det för mat



Och Filippa och Jonatan leker babygymet... Jonatan ligger utanför och kollar på Filippa:)





Och Lovisa är hos en kompis och leker. Hon cyklade dit efter att alla löv var borta! 

Snart kommer Linn hit och vi ska ha en myskväll:) 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0