Fix och trix

Det blev ingen träning idag, jag sov så fruktansvärt dåligt inatt så jag behövde ta det lite lugnt på morgonen. 

Så åkte in till kl 10.00 när jag öppnade butiken. Och sen jobbade jag fram till ca  14.30 och sen var det direkt till Willys för att handla och det var jag ju naturligtvis inte ensam om! Fy farao! 

Vi är ju 14 st som ska vara här imorgon så vagnen var minst sagt överfull! 


Här är dock inte allt med. Det blir mycket mat!:) 

Efter det så har jag bakat bröd tills imorgon, och gjort en tårta, och en smögencheescake! ( recept på den kommer senare i veckan) 

Nu har jag och Filippa kollat på tv och det tog på hennes små krafter! 


Ligger i sängen och ska göra en lista på vad som ska göras imorgon och i ville. Ordning så det blir så tidseffektivt som möjligt! Hatar när det blir dötid och man inte utnyttjar tiden till Max! Sånt stressar mig. 

Men i alla fall så skulle jag skriva en lista på telefonen och då började jag gå igenom alla andra listor och rensa bland dom, och då hittade jag denna... 


Det är mina värkar när det startade med Filippa. 22.30 startade den första.. Den tig jag inte tid på då jag bara trodde det var ett helvetes magknip... Sen tog det 15 min till nästa och sen 6 min sen körde det igån ordentligt... Först står klockan tex 23.38 (tiden) 1.02 ( längd på värken) 

Och så här i efterhand så tänker man ju 1 minut det är ju ingenting. Men fy fan! Det är den längsta och värsta minut vad gäller smärta du någonsin kan uppleva! Och när jag ser på det nu så inser jag ju att det var banne mig ingen barmhärtig start på den förlossningen. 

Det körde verkligen igång direkt och snabbt. Inte någon vila mellan värkarna heller direkt utan pang påt bara! 

Sen var hon ju i och för sig ute 3 timmar och 47 minuter efter att det startade med:) 




Dessa bilder är dom sista jag tog innan Filippa kom ut:)

Här har hon precis kommit ut och fått på sig dom första kläderna:) 


<3


Jösses vad hon har ändrats ändå på den här tiden! 

Måste sätta mig och gå igenom alla kort och framkalla dom! Gillar inte att bara ha korten på mobilen om det händer något med den så har man ju inte en enda bild kvar! 

Nä nu måste jag fortsätta med min lista!:) 

Sov så gott!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0