silviakaka

Idag på morgonen så slängde jag ihop en silviakaka. 
Glömmer varje gång hur lätt det är att göra just silviskaka
 
Dock så glömde jag av att göra dubbel sats så jag tycker att den blev lite för platt... men det ska jag komma ihåg till nästa gång... 
Så ska du göra den gör dubbel sats om du har en vanlig sån plåt med höga kanter som passar i ugnen. tror att de brukar vara runt 30*40 cm. Så blir den tjock och fluffig. Och samma med glasyren. Gör dubbelt av allt bara=) 
 
      
Ingredienser:
4 ägg
4 dl socker
4 dl mjöl
4 tsk bakpulver
4 tsk vaniljsocker
2 dl vatten

glasyr
100 g smör
1 dl socker
1 msk vailjsocker
1 äggula
kokosflingor

1. Vispa ägg och socker fluffigt. Tillsätt mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Häll i vattnet och rör smeten slät. Häll smten i en bakplåtspappersklädd plåt. Grädda i 175 grader i 25-30 minuter. Låt kakan svalna.

2. Glasyr: I en kastrull, smält smör tillsammans med socker och vaniljsocker. Vispa försiktigt ned äggulan och bred genast ut glasyren över kakan. Strö över rikligt med kokos.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0