Shopping och en hysterisk bebis

Idag skulle ju jag och lillan in till stan och veta av en hel del på min lista och sen skulle jag även jobba lite... Det blev inte riktigt som jag tänkt... 

För det första så tar det sinnessjukt lång tid att göra sig iordning när man har en bebis och som med skall göras iordning och matas... Jag brukar i vanliga fall duscha, förna och platta håret, sminka mig och klä mig på 40 minuter. Idag räknade jag med 1 timme. Det tog 1,5 timme. 

Sen göra iordning, mata och bada bebis räknade jag med skulle ta ca 1 timme. Det tig ca 2 timmar. 

Jag räknade alltså med att det skulle ta 2 timmar men det tig mig ca 3,5 timmar och jag kom iväg väldigt mycket senare än jag tänkt och när jag kommer till maxi, så sprang vi in till kappahl först och där gick allt som smort och lillan fick nya fina kläder... 
Sen in på ica för att köpa mat, här går det inte alls som tänkt... 

Lillan som varit snäll som en jag vet inte vad, inte skrikit eller något förvandlades nu till ett monster. Hon gallskrek! Jag tog det lugnt och försökte lugna henne och det gick ju bra så länge jag höll i henne men det är omöjligt att plocka frukt med en hand så jag skulle lägga henne i stolen, men nej! Hon skrek allt vad hon hade! 

Ok, snabbt ut! Jag tror att hon är hungrig. 

I hissen ner står vi med en åldre herre som säger "hon hatar att vara här likamycket  som jag ser jag)

Väl i bilen Langar jag upp brösten erbjuder mat men NEJ! 
Hon är inte hungrig. Och när jag kollar upp lagom svettig så ser jag en gubbe som sitter i bilen mitt emot min och stirrar väldigt chockat på mig!:) 
Stackarn!! 

Hon lugnade i alla fall ner sig när jag kunde sitta i lugn och ro och kramas med henne en stund innan vi åkte hem, och sen har hon varit sitt vanliga jag igen... Gosig, snuttig och helt underbar. 


Idag har mamma, mammas väninna Carin, gammelmormor och gammelmorfar varit här och hälsat på... 

Nu ska jag jobba lite medans bebis sover. Lovisa har redan somnat och Jonatan jobbar lite uppe vid datorn. 

Imorgon gör vi ett nytt försök till att åka in och beta av lite från listan och att jag ska hinna ner till jobbet innan fröken vallar ur:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0