Rs virus

Vi är kvar på sjukhuset och blir nog kvar några dagar.

Pluttan har åkt på rs viruset. 
Dock så är hon pigg och glad men syresätter sig dåligt. Hon äter och går upp i vikt bra så läkarna känner sig inte så oroliga säger dom. 

Hon har lite förhöjd temp men ingen feber. 

Så nu får vi vänta och se vart det tar vägen. 

Just nu ligger hon och äter och det är ingen större skillnad på henne nu och när vi var hemma innan hon blev sjuk. Hon skriker och blir vansinnig när maten öar lite för lång tid att komma fram, hon fullskomligt vräker i sug mat. Vi väger henne före måltid och direkt efter för att se vad hon fått i sig. Och både jag och sköterskorna blir lika förvånad varje gång då hon äter på några minuter och sen är mätt och ändå har hon fått i sig mycket mer än vad hon behöver. 

Mammas tjej det:)



Jag såg att jag fått en så fin och omtänksam kommentar om att det var tragiskt att vi inre fått info om rs viruset och ja kommentaren gick väl ut på att vi ( jag) varit så oansvarig och varit och handlat och varit iväg med pluttan när hon inte är så gammal. 

Och jag kan för det första berätta att din kommentar gjorde det inte ett skit bättre då jag redan mår fruktansvärt dåligt av att hon är dålig, att jag dessutom varit iväg med henne och varit naiv och inte tillräckligt påläst om rs och alla andra virus och sjukdomar som är extra snittsamma just nu är ju något som tär i mitt huvud  dygnet runt.

Jag sitter i ett rum med min dotter på två veckor och kollar på hennes andning, syremättnad,temp, precis hela tiden och att sen försök hålla modet uppe själv med en sömnbrist som inte är av denna värld och sen får jag en sån kommentar, det är rätt så knäckande kan jag meddela. 

Dessutom då är det så att alla i vårt hus har varit när hon kom eller är förkylda just nu. Och ja jag kunde ju förbjudit Jonatan att vara bära henne efter födseln när han var förkyld, Lovisa kunde jag ha nekat att träffa bebisen och jag själv vet jag inte hur jag skulle hållt mig borta då jag ammar och måste ta hand om henne. Jag kunde förbjudit alla att komma och hälsa på, skitit i att handla/ gå utanför dörren. isolerat henne tills hon är 6 månader och det värsta faran är över men det fattar ju vem fan som hellst att det är totalt omöjligt!

Ja det är mycket möjligt att jag överreagerar men så här känns det just nu. 

// en rätt så knäckt mamma

Kommentarer
Postat av: Fia

Nu är det såhär min vän ❤️ Man ska inte lyssna på vad skit som helst! Och framför allt inte från människor som inget vet om hur ett vanligt liv med små barn fungerar! Man kan inte av mänskliga själ isolera sig som nybliven TVÅBARNSMAMMA!! Det låter nog väldigt konstigt i den Annonymes öron,men verkligheten ser ut sån... Och alla här Vet att du är en toppenfin Mamma som inte skulle utsätta dina kära för risker!! Så låt det rinna av dej nu och tänk på att Du är bäst ❤️

2014-01-31 @ 13:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0