Promenad

Nyttiga tekakor är på jäsning, eller degen är rättare sagt. Blanda i lite alla möjliga nyttiga saker i och nästan inget vetemjöl utan grahamsmjöl och fullkornsmjöl i för att det ska bli lite nyttigare än dom vanliga med bara vetemjöl i... Så nu hoppas jag att dom blir goda med..

Jag och Betty passade på att gå ut och gå en sväng i skogen under tiden, måste få igång det här nu!!




KÄNSLIGA LÄSARE SLUTA LÄS HÄR!!!)



Igår hos Läkaren så kände hon ju som sagt på livmodertappen och den är väldigt kort och jag är öppen 2 cm och hon drog och hade sig i den där stackars rappen för att förhoppningsvis starta något. Och hon kände bebisens huvud!! Så jäkla coolt! (Tycker jag, jagoch  sambon har delade meningar om den saken men det kommer jag till)

Så när jag skulle gå ( Jonatan väntade utanför när hon grejade där, så slapp han se, han kommer troligtvis ha men i flera år framöver efter förlossningen så jag tyckte att han kunde få vänta några dagar till i alla fall)

Jo jag frågade om det fanns något jag kunde göra. Så ler läkaren mot mig och säger, ja trappor kan du gå i och så färdknäppen är ju ett beprövat sätt;) 

Ok! 

Förklarade för Jonatan. Att jag var öppen 2 cm och att det kan komma igång snart. Och att hon kände bebisens huvud!! 

(Reaktionen blev stark) 
- OH FY FAN VAD VIDRIGT!!  Huuu ( han ryser) äh fy fan! Kände hon huvudet! Fy i helvete vad obehagligt!! Ähh Fy fan Frida!! ...........

Sen sa jag efter 2 minuter... Hon rekommenderade trappor och färdknäppen. 

-vad är färdknäppen? 

-sex! 

- aldrig i hela jävla helvetet! Hon kände ju för fan huvudet på ungen! Tror hon att jag är Dum elle?? Fy fan! Aldrig!!! Finns det någon som är så jävla sjuk så dom går med på det??????!!!!! 

Jag kan ju då tycka att har han sett till att ungen kommit in borde det ju även ligga i hans ansvar att få den ut med, men det var inte aktuellt som du förstår! 
Så det här är något jag får lösa själv! 

Så nu har jag varit på promenad, dammsugit, igår åt jag ananas så att läppen brändes sönder. (Det är sant) och jag gick i trappor. Det ska jag även göra idag när jag bakat ut brödet! 

Så här kommer jag hålla på tills den är ute! 

Jag kommer troligtvis få missa i mig Alvedon för att klara det men det ska gå!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0