Över tiden

Min app som jag Hade för att hålla koll på när de mindre roliga dagarna i månaden skulle komma tycker att jag har gått några dagar över tiden:) eller rättare sagt 233 dagar försenad vill den få det till att jag är....

Jag ligger i sängen och drar mig, Jonatan ligger och stensover bredvid mig. Vi passar på att sova lite nu för på o slag börjar Lovisa skolan och då är det dags för tidiga mornar igen, och ingen lugn och ro;)

Så det är lika bra att passa på som sagt. Jag tror aldrig att jag sovit så här mycket förut. Jag somnar kanske vid 12 på kvällen och sover till typ 10-11 på morgonen. ( idag vaknade jag tidigt redan kl 9!!) och i veckan har jag somnat några timmar på dan med utan att sen ha några som helst problem att somna på kvällen sen....

Jag ligger och räknar och räknar och skriver upp lite olika saker, jag älskar att räkna på vad man får i löner och vad vi får ut och vad som skall gå till mat, räkningar, mm och sen kunna se hur mycket vi kan lägga på sparkontot denna månaden och ändå ha så vi inte behöver snåla resterande delen av månaden:)

Jag älskar art se sparkontot växa och veta att man har en buffert som man kan ta av om det händer något i huset eller att vi vill göra något... En säkerhet utan dess like ju!

Förr har jag bara levt för stunden och inte haft alls bra lön så jag har inte haft möjligheten att spara något alls, utan jag har varit glad om det fanns 100 kr kvar på kontot när lönen äntligen kom. så för mig blir det nu en väldig trygghet att veta att det alltid finns pengar:)

Och då är det inte så att jag skryter och påstår att vi har pengar i något överflöd eller tjänar multum för det gör vi absolut inte!
Men vi har det bra och det är huvudsaken:)

Nu har bebis hicka igen! Den hickar hela tiden tycker jag:)



Kommentarer
Postat av: Marita

Med tanke på hickan så er det nog en Jajje som ligger där :)

Svar: haha ja det kan ju vara bra om det är en lugn en som kommer ut=)
Frida Nävarp

2014-01-04 @ 17:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0