Nya skor och pastasallad

Nu är jag hemma och har lagt mig i sängen för att vila ryggen. 

Allt gick bra hos barnmorskan, det såg bra ut och hjärtat pickade på som det skulle. 

Jag har nu gått upp 9,5 kg! Förstå 9,5 kg på bara några månader, inte konstigt att det är jobbigt för kroppen. 

Jag läste även att brösten i denna vecka väger ca 700g mer VARDERA!! Alltså 1,4 kg mer på bara brösten! Fy fan så brutalt!! 

Men som sagt allt var bra, och jag frågade även ang att jag var öppen 2 cm och hon sa att " det enda du ska tänka på är att inte vara hemma och ta det lugnt som man brukar rekommendera utan åk in!" För det kan gå fort!! Och är det så att det kommer hemma eller i bilen så se till att den skriker och att den är varm, och navelsträngen och allt låter du bara vara så tar dom det när ni kommer..då kommer det gå jättebra ska du se!" Och så ser hon jätte gullig ut och jag förstår ju att hon säger det för att jag ska vara beredd på att det kan hända och inte alls menar att skrämma upp mig:) 

-Öm WHAT????!!!! 
 ( mamma som vared idag började Asgarva och utbrister " då skulle jag vilja se Jonatan höhöhö" 

Jag tänkte inte på varken mig eller bebisen utan först på Jonatans reaktion när jag säger " stanna bilen den kommer nu" jag kan lova att han INTE skulle stanna bilen utan gasa och i halv hysteri gapa " jag kan ju för helvete inte stanna fattar du väl!!! Knip!!!!" 
Och sen bilen! Alltså nu snackar vi inte om att vi har en gammal sliten bil utan en sprillans ny som vi haft i 3 månader och jag vill varken ha fostervatten eller något Annat klägg i den!:)

Så nä, vi får helt enkelt se till att åka in i god tid så det inte händer!! 

Ja till något helt annat så köpte jag nya skor idag, ska visa imorgon, jag har kollat på dem länge men dom är lite annorlunda:) 

Och ikväll blev det pastasallad. Det är ju så jäklans gott!! 

Jo, jag har fått sånna sammandragningar de sista kvällarna, och bara på kvällarna när jag lägger mig ner. Dom gör inte på något sätt ont men det drar ihop sig så himla mycket att jag får lite svårt att andas.. Är inte det konstigt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0