lång dag avslutas med en semla

Det blev en lång dag idag... 
 
Igår somnade Lovisa inte förrän runt 01, hon har vänt på dygnet helt och hållet över jul och nyår vilket inte alls var bra. Och sen natt resulterade ju naturligtvis i att hon va helt slut i morses. Och med en mamma som inte är i närheten av att vara pigg någon tid på dygnet längre var lika jäkla trött som ovisa i morses så vi stängde båda två av våra väckarklockor i sömnen och sov vidare tills jag vaknade 7.55! fuck fuck fuck fuck jävla helvetes jävla skit!!!
 
LOVIIIIIISA!!!!!! det är 5 minuter tills skolan börjar!!! SKYNDA!!!!!!
 
8.01 var vi i skolan! det gick undan. jag gick ut i stövlar, jacka och trosor. Lovisa hade tack och lov lite mer på sig och en macka i handen!=) 
 
Men fy vilken start stackarn fick på nya läsåret... Hon hade i alla fall haft det bra i skolan... 
 
Jag åkte hem gjorde mig i ordning och åkte sen in till jobbet där jag haft hur mycket som hellst att göra. 
men nu är vi äntligen hemma och jag har hunnit laga lite mat, Lovisa har lagt sig och nu kollar jag på castel och äter en semla. 
 
Jag får passa på nu för när bebis har kommit och en liten tid efter det så är det slut med ALLT socker och skit!! 
Då är det träning, promenader och nyttig mat som gäller. 
 
Jag vet dock inte vad vi ska satsa på för mat. Lchf? GI? bara nyttig mat? 5:2? (vet inte om jag orkar sätta mig in i en ny diet metod och det känns jobbigt att räkna kalorier de dagar man inte ska äta något...det ska ju vara något som alla i familjen kan hålla sig till med...
 
men jag får tänka lite på det, jag lovar att meddela dig så fort jag vet=) 
 
nu börjar det igen....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0