jaha

Jonatan blev magsjuk igår och det har jag fått höra på i två dagar nu. 
 
Det är så brutalt synd om honom, han kunde inte äta igår, han fick gå på toa, han sov på dan, han mådde illa...... bla bla bla bla... HERREGUD!! jag har aldrig varit med om maken till mnniska att gnälla så! 
 
Och dessutom så har jag mått typ så i snart 9 månader så jag känner inte riktigt att jag tycker synd om honom när han mår så i EN dag!! och det lustiga är att när någon frågar hur han mår säger han typ som om han faktiskt tar det som en man och säger " jorå det går åt rätt håll" eller något liknande så att den personen  inte alls fattar hur brutalt pipig han är utan det är bara mig han gnäller för vilket innebär att det pipet blir gånger 100 000 eftersom han måste få utlopp för sitt pip och hur synd det är honom! 
 
Och då skall tilläggas att han inte ens spytt! 
 
 buhu jag känner mig lite hungrig, buhu jag skulle behöva lite vatten, buhu jag behöver lite papper, buhu jag skulle vilja ha lite kallare vatten, buhu buhu buhu jag skulle behöva en halv smörgås....så han har haft sin egen halta lotta till slav här nu... 
 
Imorgon ska han tack och lov jobba, så jag får det lite lugnt här hemma och då ska jag passa på att baka lite=) 
 
Jag vill ha lite hemma, så man har effter att bebisen kommit så man har något att bjuda på och sen är det en sysselsättning med när man ska vara hemma och ta det lugnt. 
 
Idag har jag städat ut julen så nu är alla tomtar och stakar borta och granen är utkastad ch barren borta. Så skönt att allt står där det ska och det är dammat och fint igen. Tvätten är snart upptvättad igen och det känns väldigt skönt måste jag säga! 
 
Imorgon under tiden som baket är igång ska jag försöka tvätta alla lakarn och sånt... jag hatar att byta lakarn men ÄLSKAR när dom är nytvättade och fint strukna. Så det är lite dubbelt där om man säger så... 
 
detta ska jag hinna med att baka  INNAN bebis kommer... 
 
    
     
 
  • Kärleksmums
  • hallongrottor
  • sega chokladkakor
  • dumlekakor
  • vaniljdrömmar
  • kanelbullar
  • vaniljbullar
Lägger ut lite recept allt eftersom jag bakat dem... Imorgon ska jag baka bröd med, filmjölksbröd som är riktigt riktigt gott! 
 
nä nu ska jag ägna min tid åt min gnällige man här bredvid=)
 
( och jag hoppas att du förstår att det är med glimten i ögat jag gnäller om honom, tycker självklart synd om honom när han är dålig, men kanske inte så synd som han vill att alla ska tycka;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0