Biltvätt och shopping

Jag åkte ju in till stan för att hämta Lovisa förut och då passade vi på att åka och tvätta bilen först vilket var väldigt smidigt. 

Det har öppnat en ny biltätt i stan, eller den har funnits ett tag nu men jag har inte pallrat mig dit förrän idag och det är jag ju bitter över kan jag ju säga! 

Det är en drive in tvätt, man beställer vilket program man vill ha genom att trycka på en skärm och där betalar man även med sitt kort. Kör fram där det står en kille och visar precis vart man ska stanna, och sen tvättar han bilen typ som förrätt medans du sitter i. ( jag och Lovisa satt och åt mat från Max när han slet där utanför) 
Sen köran fram lite grann och sen köraskinen igång och du åker som på ett vand med bilen framåt till olika stationer som tvättar på olika sätt. 

Och några minuter senare är bilen så skinande ren så du kan inte ana!! Jag valde ett silver program, det kostade 195:- och det var det värt och mycket mer. Tänk att det då står en kille och tvättar bilen innan!! Skit billigt tycker jag att det va!! Och man behövde inte lyfta ett finger för det:) 

http://www.autospa.nu/


Efter det åkte vi till maxi och köpte en Myströja till mig som jag letat efter. En typ luvtröja fast en lång som man kan ha till tights och sånt. Fast ändå ingen ful grej, ska visa dig kanske imorgon:) den kommer jag så klart ha när bebis kommit och vi är hemma och myser på dagarna:) 

Nu har jag lagt in de nybakta dumlekakorna i frysen ( recept kommer i separat inlägg) och har gått upp och lagt mig och myser med Lovisa som nu verkar ha stensomnat:) 
Det var en hård helg hos morfar:)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0