Smoothie och hunger

Imorses när Lovisa åkt till skolan passade jag på att krypa ner hos Jonatan och Filippa och sov till 10.30 vilket var väldigt välbehövligt. 

Har varit så himla trött och grinig ett tag nu då det varit väldigt mycket jobb och mycket vaket på nätterna och så självklart allt det vanliga hemma + typ 1000 extra tvättar då Filippa spyr. En väldans massa...

När vi väl vaknat så blev det bebismys och sen en smarrig frukost. 


Haha nu ser jag att baconet ser rosa ut:) 

Omelett med tomat och brieost. 

Nu har jag inte ätit kolhydrater sen i måndags kväll och jag är hungrig hela tiden!! Jag är sinnessjukt sugen på godis och skulle just nu kunna göra vad som hellst för lite ( läs sjuka mängder) lösgodis! 

Men fördelen är just nu att jag är toktaggad för att förhoppningsvis gå ner i vikt. Jag måste få bort sötsuget. Och sen hjälper det till att jag inte har något sött hemma och att Jonatan är hemma idag gör att jag inte kan åka och köpa något heller. 

Sen har jag märkt att jag impulsköper/impulsåker nu när bebis har kommit för det är så förbannat mycket omständligare att åka när hon ska med. Hon ska se till att matas innan så hon inte blir hungrig när vi är borta och börjar gallskrika, hon skall bytas på för att sen kräkas när jag satt henne i bilstolen för att åka vilket då innebär att hon måste få nya kläder så det inte blir äckligt på hennes lilla sköra hud. Och sen ska hon in i bilen, tas ut ur bilen och in i affären för att jag Sen ska ha ett fruktansvärt dåligt samvete för att jag tagit med henne och tänker " nu kommer hon garanterat bli sjuk igen för att jag tagit med henne" 

Så med tanke på allt detta så är det inte värt att åka för att få lite godis. Då kan jag lika gärna sitta här och våndas och lida med detta helvetessug som jag själv skapat!! 

Gjorde i alla fall en smoothie för att få bort lite av hungerkänslorna som ständigt gör sig påmind. 

Och så jäkla god den blev!! 


Mixa ihop: turkisk yoghurt, lite grädde, lite av juicen dom är nedan ( bara typ 1/4 dl), lite honung ( 1tsk) 1 banan och frysta jordgubbar! 

Så jäkla gott!! 


Den är väldigt väldigt väldigt god! 

Nu vaknar bebis så nu ska jag mysa:) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0