Leverantörer och BVC

Idag har jag jobbat hela dan. Först kl 10 kom en leverantör, sen blev det en väldigt snabb lunch med Jonatan på pims. 

Bad om en hamburgare utan bröd och som tillbehör var det chips och då ville jag ha sallad ist. 

Fick utan bröd men med chips men dom fick Jonatan äta upp:) 


Idag har jag inte tänkt på varken bröd, kolhydrater eller socker:)

Sen sprang vi till BVC för att väga och mäta pluttan..


Hon var på toppenhumör då hon sovit väldigt bra både inatt och idag på dan. 

Hon har växt 6 cm. Så nu är hon 56 lång och väger 4590g.
Hon följer och fäster blicken bra.
Och allt var precis som det skulle:)


Efter det kom ännu en leverantör och visade höstens natt och underkläder. Sjukt mycket snyggt finns det!! 

Nu har jag kommit hem och serverat familjen mat. Blomkål och broccolisoppa med baconcrisp. 

Låter så ogott men det är väldigt gott måste jag säga och alla lovisas kompisar rynkar alltid på näsan när jag säger vad det blir för mat när det blir just denna soppa men när vi väl äter så är det dom som tar om både  tre och fyra gånger:) 


Blommkålshuvud, 1färsk broccoli, 1 purjolök, 2 grönsaksbuljongtärningar, vatten, grädde, salt och peppar.

Koka allt utom grädde tills grönsakerna är mjuka. Mixa sen och tillsätt grädde. Koka upp och smaka av. Servera med knaperstekt bacon! 

Nu mys med mina flickor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0