Jippi det är fredag!

Så skönt! Snart helg och jag behöver inte ha ångest för att jag är hemma i alla fall i 1.5 dag. ( när butiken är stängd) även om fast jag inte ska vara på jobbet nu då jag är mammaledig i alla fall 4 dagar i veckan så har jag fruktansvärt dåligt samvete när jag är hemma. Nu har jag iof jobbat rätt så mycket de sista två veckorna men ändå. 

Ich även om jag vet att jag ska vara hemma så har jag en jätte jobbig känsla i kroppen eller huvudet sitter den snarare! 

Nu har i alla fall Lovisa åkt till skolan och jag har lekt med bebis lite, men nu är hon trött och somnar nog vilken sekund som hellst. 

Min taktik med att mata oftare på dan och mindre på natten höll sig i ca 2 nätter och nu äter hon ca var 3 timme även på natten... Hur gör jag då? Ska jag försöka dryga ut så att hon äter var 4 timme i stället? Funkar ju inte att hon äter var 3 timme dygnet runt. Jag får inte sova, inte hinner jag göra något. Jätte egoistiskt tycker ni kanske nu men det måste ju fungera i vardagen. Att sitta en halvtimme var 3 timme är inte hållbart i längden ju... Så nu resulterar ju det inatt jag inte får sova alls mycket på nätterna och jag har svårt att sova på dan med.. 

Får fråga på BVC på tisdag när vi ska dit. 

Nu ska jag duscha och göra mig i ordning för att åka in och jobba i alla fall... Passar på innan vi öppnar så hinner jag med lite mer:) 

Detta är listan för dagen. Ska kolla om Jonatan kan ha Filippa lite idag så jag kan kolla på stan med!:) 




Kommentarer
Postat av: Anna

Hon är bebis o tyvärr så kan de
Äta var 3e timme ganska länge,
Min dotter sluta med det när hon
Va ca 5 mån.
Försök att stressa ner o njut, bebis-
Tiden kommer inte tillbaka :)

Svar: Ja jag får försöka göra det men det är så svårt:/ det sitter ju i skallen på mig, tycker annars att det är mysigt med de där stunderna man sitter och ammar:)
Tack!!
Frida Nävarp

2014-02-21 @ 08:09:17
Postat av: Emma k

Tyvärr....med Oskar höll det i sig till 8 månader med undantag några nätter. Elsa har (peppar,peppar) har haft 4timmars mellanrum på mattiderna de senaste nätterna...hoppas det håller i sig och att hon fattar att hon snart inte behöver äta nattmat alls.
Nästa gång vi ses får vi klaga lite tillsammans 😜

2014-02-21 @ 17:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0