Helgen i köln

Hej! 

Måste berätta för er då vi nu kommit hem och landat lite. 

I födelsedagspresent fick jag av Jonatan en resa till köln. 
Jag kan väl ärligt säga att jag var lite skeptisk till det. Köln känns inte riktigt som en kul stad att åka till som par:) 

Men så jäkla fel jag hade! 
Det här är den bästa helgen på väldigt länge! 
Vi åkte tidigt i torsdags morses till Landvetter och tog sen flyget till Düsseldorf och sen tåget till köln och var framme på hotellet runt lunch. 

Vi lämnade av väskorna och ficka ut och pt lunch ich tog ett glas vin och Jonatan en kölch! ( stavning) det är en öl som bryggs i just köln och serveras där. 


Det här är det jag druckit i 4 dagar! Jag är ju inget stort fan av alkohol överhuvudtaget. Jag tycker att det är mest äckligt. Det enda jag gillar är cider. Päroncider! Jag är ruggigt kräsen vad gäller dricka. 

Men så finns det ju fasen i mej ingen cider och jag tänkte inte vara tråkig och sitta och dricka Cola hela helgen så jag sörplade vin! 3 megaklunkar vin ( ett halvt glas) och så svalde jag ner med fanta! Och jag ska tala om för er att det var nästan gott efter ett tag. På söndagen var det helt ok;) 

Ja det var vad vi drack efter att vi ätit frukost. Kölch och vin/fanta. 

Men sen var vi på chokladmuseet! Skit kul! Jag älskar att se hur det går till när saker tillverkas! Spelar ingen roll om det är flaskor, glasögon eller choklad. Men nu var det choklad. Och det är ju sjukt vad maskinerna är exakta för att det ska bli precis rätt! Skit coolt! 


Denna var ca 1.5 M lång och minst 1 meter hög. Endast gjord av choklad! 



Sen fanns en enorm chokladfontän! Omg!! Jag hade och Jonatan med. Vi hade kunnat bada och suga i oss chokladen med sugrör så jäkla god va den!!! 


En dag var Jonatan tvungen att jobba lite så då passade jag på att gå på stan. Och om ni varit på Drottninggatan i Stockholm och shoppat så kan ni tänka er den gånger 5!!! Och dessutom så var det enorma lyxiga och sjukt fina köpcenter som kom lite gärning var! Det tog aldrig slut! 

Sen i lördags var vi på spa! Så fruktansvärt skönt! Stort! Och här var det inte en fjuttig pool utan det varandra olika, det var ett bastuområde med olika sorters bastu... 
Ja super!! 

Sen var vi på julmarknaden. Köln är tydligen känt för sina julmarknader och det förstår jag. Allt var väldigt fint och välgjort. Nu pratar vi inte några fjuttiga tält som någon ställt upp lite provisoriskt. Det här var snyggt! Ordentliga stugor fint gjorda.




( kolla katedralen!!) 




Svårt att få på kort men det var fantastiskt fint! 

Sen i söndags innan vi åkte hem till våra väldigt efterlängtade tjejer så tog vi oss en titt på katedralen. ( vi gick förbi den varje dag då den låg i centrum men nu var vi även inne i den!) och den var väldigt mäktig!! 









Min fina älskling! Det var en så välbehövlig helg för både förhållande, kropp och för att inte tala om psyket!!:) 

Men hur skönt det än är att komma bort så finns det inget som är bättre än att komma hem till ens små grodor! 


Nu ska jag sova som resten av familjen gör!:) snart är det jul!! Är du klar med alla klappar? 
Jag måste ta tag i mina i veckan nu:) 

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0