Sömnad och en tripp till Hjo

Det blir sena inlägg nu för tiden! Hinner inte skriva på dagarna då dom går i ett. 

Idag var vi uppe tidigt och skickade Lovisa till skolan och Jonatan till jobbet sen gick jag och Filippa in och myste lite i sängen innan vi klev upp igen! 

Pluttan somnade och jag började fixa och trixa lite... Mamma har ju en tygaffär   
Och det är soeciellt 2 tyger dom jag har velat du något i sen dom kom in! För några månader sen men eftersom jag inte visste om det skulle bli en tjej eller kille kunde jag ju inte sy innan hon kom men nu fick jag tid och lust! 

Dock har jag aldrig sytt ett helt plagg, ( kanske på syslöjden i typ 6 an) men jag tog ett par tights som är för små och en klänning och klippte isär och la till någon cm här och där...


Efter lite knep, knåp och en massa svordomar så blev det klart och detta är resultatet! 


Klänningen var dock utan ärmar men det klippte jag till och sydde dit:) smidigare än att behöva ha en body under! 



Sen åkte vi till hem och hobby i Hjo och kikade lite. Lovisa slog mig i hästlängder med sitt kikande och pillande på allt:) 

( Jonatan gnäller alltid på mig när jag går i affärer att jag måste känna på precis allt) 


Pluttan somnade tack och liv i bilen efter att ha skrikit sig gul och blå pga övertrötthet! 

När vi väl kom hem igen så var det dags för blöjbyte för 312 gången idag och som tur är tycker Lovisa att det år kul att byta på henne och inte mig emot!!:)


Dock så fes Filippa så Lovisa satte sig så långt ifrån hon kunde så hon inte skulle få något på sig om det kom mer än luft;) 

Sen vart det lite finputsning av lovisas händer. Rosa lack och strass skulle det vara idag! 




Och nu har båda tjejerna somnat för ett tag sen och jag har laddat tvättmaskinen plockat ur disken och plockat iordning lite här och tagit in hästarna! 

Så nu är det dags för att sova! 
I helgen är det shoppinghelgen i stan vilket innebär att jag jobbar hela helgen!:)

God natt!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0