Låååång promenad och lite av varje

Idag har jag gått en långpromenad med Filippa och Betty. 

Ny märks det att våren är här! 



Blommorna växer och bönderna börjar plöja på åkrarna!


Först gick vi till svärmor och svärfar och sen på hemvägen tog vi en omväg och sen gick vi och mötte Lovisa som cyklade hem från skolan! 


Hela rundan blev 1.3 mil! 2 timmar tog det!


Och jag kan säga att det kändes i mina lår när vi kom hem! Fy fasen dom var som kokt spagetti!:) 

Men lika bra att passa på nu när det är fint väder,an vet aldrig när det vänder igen!

Så det fick bli lite mellanmål. Vindruvor vatten och smoothie!:)



Jag har fått riktigt dille på smoothies men det är ju så jäkla gott! 

Jordgubbar
Hallon
Turkisk yoghurt
Banan
Honung
Mjölk
Och mixa ihop!! Smidigt!! 

Nu har vi precis kommit in från stallet!
Mockat och allt sånt och så skulle jag och Lovisa rida. 
Jag hann Dock värma upp ädel och precis börja jobba henne så började Filippa skrika i vagnen. Hon sov som en stock när jag satt upp men så klart att hon inte kunde sova längre än 20 min då:/ 

Så jag fick hoppa av och hålla lektion för Lovisa istället bärandes på Filippa som somnade gott så klart:) 

 

Lovisa börjar ta sig riktigt bra i ridningen. Idag galloperande hon på golden första gången och det gick kanon!! 
Och hon kunde inte varit stoltare över sig själv!



Min duktiga tjej! 

Nu är det matlagning och så väntar vi på att pappan i familjen ska komma hem! 
Har ju inte sett honom sen i förrgår!:(

Så ikväll blir det lite tisdagsmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0