klet och smoothie

Då så var det en ny dag och ny vecka. 
 
Idag är vi hemma och jag är mammaledig. Det är lite konstigt eftersom jag jobbar så pass mycket ändå blir det inte riktigt som om man är mammaledig. jag hinner inte riktigt det jag vill göra på de dagarna jag är ledig och varje dag som jag är/ska vara hemma så känns det lite som om jag är lat och smiter från jobbet när jag inte får... 
väldiggt konstig känsla. 
 
lite som när man var hemma från skolan nä man mådde lite dåligt meninte var sjuk så att man igentligen skulle varit hemma men man var lite trött och kände efter för mycket... lite skuldkänsla fast ändå skönt att vara hemma och ta det lugnt... jag vill ringa till jobbet och rapportera att jag är trött, att filippa sover men att vi ska göra saker idag så ingen tror att jag bara är hemma och är lat...typ som man ville ringa till mamma och säga att man mådde dåligt och att det var synd om en=) 
 
väldigt konstig känsla är det... självklart ringer jag inte till jobbet och rapporterar vad jag gör=) 
 
Jag är nog en väldigt rastlös människa, Jag älskar att jobba, men när jag jobbat mycket eller som nu när jag jobbat mån, tis, torsdag fredag lördag och söndag förra veckan så längtar jag så efter att få vara ledig och mysa med min lilla bebis. men när jag väl är hemma så letar jag grejer att göra. nu sitter jag för 311 (underdrift är nog snarare 1311 gången) och planerar och grejar med filippas dop!
 
jag velar om jag ska åka och handla för att baka idag eller om jag ska vänta tills nästa vecka... men då vet jag också att det är väldigt mycket att göra... ja men du fattar ju.. jag är ju sjuk i huvudet!!
 
över till något helt annat... 
 
Filippa har fått skorv! inte alls något som jag vill att hon ska ha så klart så igår var jag på apoteket och köpte en salva som skulle smörjas in i hårbotten och sen sitta i 3-4 timmar... 
 
sen står det på bruksanvisningen "vid mycket/långt hår bör det benas upp för att undvika att alvan kommer i håret"
ÖÖÖÖ OK?! tänkte den som skrev det på att det är spädbarn som man ska BENA upp håret på?? det är ju praktiskt taget omöjligt att lägga lite fina benor i hela jäkla håret och smörja in huvudet med ett tunt lager fet smörja!! 
i alla fall om bebisen är hysteriskt glad och sprattlar och viftar med varenda lem hon har. vi har nu salva i halva sängen och håret som skulle benats upp blev inte uppbenat och salvan är troligtvis bara i håret och inte i hårbotten som den skulle vara... 
 
Nu sover hon som en stock så jag skulle kanske väntat tills nu med att smörja in henne!
 
 
nu när hon sover ska jag planera lite till och skriva mina älskade listor. vilka som kommer, inköpslistor för mat, dekoration, fika och baklista... jag ska kolla recept på allt jag ska baka och sen kolla vad jag har hemma så det inte blir mass adubbelt och så som det brukar bli=) 
 
men först ska jag äta frukost! 
 
leverpastejsmörgås och smoothie!
 
Idag fick detta åka ner ihop med lättmjölk, turkisk yoghurt, lite juice och lite honung.
 
 
 
ha en bra dag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0