Jobb, lunch och mysig promenad

Idag har jag Jobbat till 17. Med en lång rast för lunch med mina fina svärföräldrar som bjöd mig och Filippa på en god lunch! 


Efter jobbet stack jag och Filippa till williy och handlade. Dels så var jag ju tvungen att inhandla lite fika tills imorgon för då ska jag, Lovisa och Filippa till Ullared!! Tjiho!!!! Och sen lite till sånt som skall bakas till dopet:)

Sen åkte vi hem för att laga mat, och när Jonatan frågar vad det blir först och får svaret 

" lax med pressad potatis romsås och sparris" 

Så är han på riktigt på väg att bryts ihop! Han slår ut med armarna och sjunker på samma gång ihop och utbrister 

" VA??!! Näe skojar du med mig?! Det är ju så jävla äckligt!!"

(Typ som ett litet barn som vill ha godis och mamman säger nej, och barnet svänger sig ner på golvet och skriker och slår och sparkar i golvet. Ungefär det intrycket fick jag av Jonatan! En vuxen 30 årig man som ska få lax! :) 

 Jag " ööö nä det blir lax idag men du kan ju värma köttfärssås och spagetti som finns i kylen" 

" ja, ja jag får göra det. Ja vad hade du gjort om jag lagat blodpudding till dig? Då hade inte du blivit glad" 

"Haha nä troligtvis inteed den chansen att du skulle laga något till mig är ganska liten" 

Så ja vi åt lax men Jonatan åt köttfärs:) 


Lovisa sa när hon fick se att vi skulle äta detta " åhhh är det din kan mamma?! Den är ju supergod!!:)" 

Sen till efterrätt så hade Lovisa gjort en glassrätt till mig ich Jonatan som vi skulle äta ihop för att vi gör så lite ihop så vi behöver lite romantik tyckte Lovisa:) 


Efter maten blev det en promenad i skogen! Filippa fick sitta i babybjörnen. 




Nu kollar vi på timmels skärgårdskök 



Och jag tittar lika mycket på tv som på mina fina rosor jag köpte i förrgår! Superfina är dom! 


Köpte 2 buketter och satte ihop dom så det blev lite olika färg. Vit och ljus ljus rosa:) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0