min dag

Det har varit en hektisk dag. Först jobb, dock inte så länge utan bara till 13 tiden och sen åkte jag och handlade lite som jag kom på att jag glömt igår. Och mat till Betty för den är slut. eller Var slut rättare sagt. Vet ni vad maten till det lilla kräket kostar?? 4 kg för 430:-!!! svindyrt är det!!
 
Hon är fruktansvärt kräsen och det kan gå dagar utan att hon äter om hon bara fick torrfoder ( inte den nya sorten) och det slutade med att hon spydde galla för att det var så tomt i hennes stackars mage och då veck ju jag mig och gav henne av våran mat det klart..men nu köper vi ett foder som är som typ puffar och med kött innuti.. ja men du hör ju det är ju fan finare mat än vad vi själva äter. Och det som retar mig mest är att på påsen så står det " för den kräsne hunden" typ som om det vore kul.. ett hån är vad det är! ett hån! betala 430 spänn för hundmat till en hund som väger 3 kg!!
 
passade på att ta en hamburgare till lunch och betty var med sugen så hon fick en cheesburgare och hon var mer än nöjd! ( så  du kan ju förstå  varför hon är kräsen, hon får hamburgare på mc donalds när vi får det, så ja det är väl mitt eget fel)
 
 
Passade på att köpa lite nya blommor till vardagsrums fönstren med när jag ändå var där. Jag är en blommdödare och fär därför köpa nya blommor ganska ofta men nu har jag lyckats hålla liv i några få  blad på de flesta så nu har dom bara varit allmänt fula blommorna i huset, Så nu fick deras liv avslutas i detta huset och bli ersatta med nya fräscha gräna blommor!
 
 
 
 
efter handlingen så åkte jag hem och har plockat och städat innför kalaset imorgon. Och stekt 3.5 KG köttfärs! och gjort 2 tårtor. 
ska göra tacopaj imorgon tänkte jag och var duktig nog att förbereda åtminstonne köttfärsen så jag slipper stå och steka den imorogon. 
 
och sen fick det bli lite taco tjofs till kvällsmat. 
men gud vad heter det?? natchotallrik? ja men så heter det. fast det här är en egenkomponerad. 
 
köttfärs, paprika, tomat, ourjo cremefraise blandat med lite majonäs och sen ost ovanpå. in i ugnen och färdigt!
 
 
 
 
smask!!
 
Nu ska jag ge min sambo en puss och sen ska jag sova för jag måste ju vara utvilad imorgon på min stora dag;) 
 
herregud 27 år blir jag!! yäck!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0