Graviditet v 29

Ja då har en vecka till gått av graviditeten. idag gick jag in i v 29 och därmed den sista trimestern. 
 
Bebis börjar sparka långt upp mot revbenen nu och den är livlig ganska mycket på dygnet nu. När jag vaknar på nätterna så märker jag att den sparkar och det är troligtvis därför jag vaknar med. 
 
 
så här står det på gravid.se om v 29.
 
 Förmodligen känns det nu som om alla organ trängs undan av magen och barnet. När du börjar närma dig slutet av din graviditet känns benen ofta tunga och trötta. Räkna med att du behöver extra mycket vila. Trycket på venerna som leder blodet från benen tillbaka till hjärtat kan ibland bli för hårt, och det kan leda till åderbråck. Många kvinnor börjar nu fundera på den förestående förlossningen. Skriv gärna ned dina tankar om att vänta och föda barn. Det är ett bra sätt att bearbeta det du har framför dig. 

Barnets vikt är ca 1,4 kg och längden runt 26 cm från huvud till stjärt.full längd ca 40 cm. Det fortsätter att lägga på hullet, samtidigt som hjärnan och de inre organen växer till sig. Nu finns det inte plats för akrobatik konster i livmodern längre, men barnet kan fortfarande sträcka ut sig och sparka. 
 
Jag mår ungefär som förra veckan. bra men väldigt trött ( sover väldigt dåligt på nätterna) och ont av foglossningen men annars bra. Humöret är väldigt varierande, ena sekunden glad och andra vansinnig. vilket är skitjobbigt för både mig och min omgivning. 
Jag är sjukskriven 50% då jag har så ont att jag knappt kan gå då jag jobbat några timmar. 
 
Så här ser magen ut frammifrån och från sidan nu... 
 
(taget i tisdags) 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

Grattis till dig

Vad fina ögon du har

Svar: Men tack så mycket=)
Frida Nävarp

2013-11-06 @ 21:09:24
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Bea

Så fint, stort grattis!

Svar: Tack så mycket=) *spännande*
Frida Nävarp

2013-11-06 @ 21:13:08
URL: http://beatricenygren.blogg.se
Postat av: Julkulan

Å vilken fin mage du har :) Grattis! Vilken kul app förresten!

2013-11-06 @ 21:18:30
URL: http://julkulan.blogg.se/
Postat av: Ithrenniel

Trivs du med att vara gravid, eller längtar du bara tills barnet är fött? Det måste vara en fantastisk upplevelse hur som helst! ^^

Svar: Hej!Det är väldigt olika hur det känns olika dagar. när jag mår bra och inte har ont så tycker jag att det är väldigt mysigt och att känna bebisen är ju fantastiskt mysigt. Men självklart vill man att den ska komma. Men jag vill gärna gå över nyår först sen får den gärna komma ut=)
Frida Nävarp

2013-11-06 @ 21:20:57
URL: http://ithrenniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0