snart tar jag helg

Om 1.5 timme så tar jag helg i ett och ett halvt dygn!
Idag jobbar jag 10-14 och sen ska jag hem till Svärmor och Svärfar på lite lunch=) 
 
Igår låg jag uppe och kollade på Mannen som kunde tala med hästar, den som är gammal, tror den kom ut när jag var liten. Men så jäklans bra den är. 
 
Och där låg jag och bölade som ett barn när hon lämnar " the horse visper" och åker hem till storstade och lämnar honom för gott... och hästen som blir så bra och fin igen och dottern som får tillbaka sin livskamrat... ja men du här ju... fy bubblan... det enda jag skulle vilja ändra på är att mamman stannar kvar på ranchen och dom lever lyckliga i alla sina dagar... 
 
 
naw blir ju lipfärdig igen bara jag ser denna bilden... 
 
men nu får jag luta med det... 
 
Det är kul för det är flera stycken som kommit in och köpt julklappar både idag och igår, jag blir nöjd när folk är ute i god tid med sin klappar och förhoppningsvis slipper att springa runt som yra höns 2 dagar innan jul när alla andra är på stan och gör sina inköp. 
Jag har köpt klart till 
  • mamma
  • pappa
  • mormor
  • linn (lillasyster)
  • pappas tjej
  • farfar
det är ju i alla fall en liten bit på vägen sen är det ju några jag ger julkorgar till med... Alltså stora korgar med frukt, glögg, nötter, utvalda tidningar, hemmagjort godis och lite annat smått och gott... 
 
Till Jonatan har jag ingen aning vad jag ska köpa än, inte till lovisa heller. nä och det är ganska många jag inte vet vad jag ska hitta på till. men jag hoppas attd et dyker upp så småningom=) 
 
Och vet du vad???!!!!
 
I morses när jag vaknat eller jag låg och var på vg att vakna så hör jag ett krafsande ljud, något så in i helvetes snabbt som springer över golvet i datarummet ( ligger över vårt sovrum) och sen kraffs kraffs igen... 
 
Och til och med betty reagerade, vilket inte hör till vanligheten. Hon kollade upp i taket och undrde vad fan som försigår där uppe... 
 
IIIIIIIIIIIiiiiiii så jäkla ÄCKLIGT!!! 
 
'
 
En sån här liten jävel är det!!! 
 
Och det som är mest irriterande är att jag har näst intill panikångest när jag gick upp och runt i huset i morses för jag är så fruktansvärt rädd för att möta den när jag går eller att den ska springa ut frammför mig för då tror jag på riktigt att mitt hjärta kommer att stanna. 
 
Och nu det som är irriretande... Här ser den ju supersöt ut... inte alls skräckinjagande och farlig ut som den är i verkligeheten! 
 
fan det räcker med att jag skriver om det så börjar det krypa på mig..yäck!!
 
Det här messet kommer Jonatan vakna upp till borta i USA! ha! 
 
 
det kan han gott ha för det enda jag sa till honom innan han skulle åka var 
"du MÅSTE (med betoning på MÅSTE) se till att musen är död innan du åker"
*-ja men det gör jag gumman* fick jag till svar varenda gång jag sa detta...
 
" är musen död än??" 
" öööö höööm jag tror det fällorna låg upp och nedpå men jag såg inte riktigt men det är den"
 
ÖÖÖÖ HÖÖÖÖMMMM det är den INTE!!!! jag hörde den!!!!!!!!! FAN FAN FAN FAN FAN  jag vågar inte ta i musfällor om den ligger där mosad för då tycker jag synd om musen, emn nu är det enda jag vill att den ska DÖ flr jag är på helspänn hela tiden när jag är hemma... 
 
haha det roliga är sn att jag pratar i telefonen på vägen in till jobbet och säger " vad ska VI göra" " jag vet inte vad VI tar oss till om den ska vara kvar i huset" och när jag då säger VI är det mig och Betty jag syftar på ... 
Typ som om Betty bryr sig det minsta om att det är en mus som härjar runt i huset!
 
när nu ska jag googla på "döda mus"
 
Ha en bra Lördag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0