gravid v 33

Idag har jag gått in i vecka 33. 
 
Igår va jag hos läkaren och blev sjukskriven 50% och har även fått graviditetspenning ( tidigare havandeskapspenning) 50% vilket innebär att jag nu ska vara hemma 100% för att kunna ta det lugnt. 
 
Sjukskrivningen är pga foglossningen och att jag nu fått så pass mycket problem med magen. Dom vet inte om det är magkatarr då jag har så ont hela tiden och att det blir ännu värre när jag äter. Så nu har dom tagit prover för att utesluta att det kan vara något fel på gallan och levern på mig. 
Men det får jag inte svar på förrän i början på nästa vecka. 
 
Jag har även fått medicin som ska neutralisera magsyrorna och smärtstillande som jag har fått ökad dos på för att det inte ska bli för jobbigt. 
 
Dock är det ju så att när man har eget företag att man inte kan vara hemma hela dagarna och gå och hasa utan några timmar/dagar kommer jag att gå in och jobba ändå för att det ska kunna fungera med allt. Men nu kan jag ta det i min egen takt och jag måste försöka eller nä jag MÅSTE stressa mindre och ta det lugnt och lyssna på kroppen. Jag kör i vanliga fall på i 120 hela tiden och ligger sen på em/ kvällen och gråter för att det gör så ont. Men nu får jag inte göra så längre.. 
 
Jag vägde mig igår när jag var hos läkaren med och jag har gåt NER i vikt. 
i v 31 hade jag gått upp 5.5 kg och igår när jag vägde mig har jag gått upp 4.0 kg sammanagt vilket innebär att jag gått ner minst 1.5 kg på 2 veckor och det är ju nu den perioden som bebisen lägger på sig som mest.... så ja det är ju inte jätte bra. nu har ju jag och ta av som mormor säger så jag är inte orolig för det men det är ju inte riktigt åt det hållet man tror att man ska gå när man är  gravid i månad 8. 
 
Med lovisa gick jag upp 13 kg. så vi får se vad det slutar på denna gången.. 
 
Så hhär ser magen ut idag.. .
 
(strecket du ser längst ner på magen är ett ärr från min blindtarmsoperation)
 
kul att magen är så olika från dag till dag, men det beror ju på hur lilla bebis ligger där inne=) 
 
Än så länge har jag inte fått några nya bristningar tack och lov. Peppar pappar ta i trä!!!
men det kan ju smälla till och komma om ett tag ändå, men jag håller tummarna=) 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0