hoppla

ja, ni men hus vet ju så klart redan att det inte alltid är en dans på rosor. Igentligen är det nästan aldig en dans på rosor utan ett ständigt slit och pengaätande monster!
 
För typ 1 år sen gick ju vår vattenump och hade inget vaten några dagar sen hade vi BARA iskallt och sen efter ett tag fick vi tillbaka vattnet men månda 1000 lappar fattigare. 
Nu har skiten rent ut sagt börjat krångla men dena gången fick Jonatan iordning på den själv och det kostade " bara" 1 tusenlapp... 
 
och sen är det ju stallet och fasaden på det osm har kostar hur mycket som hellst,det ska släpas ved varenda dag och den ska hämtas och fan och hans moster, och nu växer gräset igen vilket innebär att det ska klippas med, det ska rensas i rabatter, och nu har tvättmaskinen lagt av!!!tvättmaskinen av alla jäkla maskiner!!! jag lever hellre utan min käraste ägodel plattången, än utan disk och tvättmaskin!  alltså jag dör! Mitt hjärta gråter och plånboken blöder!
 
sen så klart att det finns de ljusa stunder med, typ när det är 23 grader varmt, och helt vindstilla och allt annat som skall göras är klart så är det ju så klart helt underbart, men det kan du ju själv räkna ut hur många dagar om året det är så! För vi bor ju inte i florida utan i fröjered. 
 
och det är tack och lov inte varenda dag jag tycker att det är så här värdelöst. Vissa dagar är det ju jätte skönt. men den dagen infaller konstigt nog ALDRIG den 25 varje månad när räkningarna skall betalas;) 
 
Förutom att jag är riktigt bitter och på kass humör idag så har jag och lovia haft århundradets gräl, och så klart i morses vilket innebär att man (jag) mått dåligt över det hela dagen. Jo men då har jag varit och fixa en massa till Linns student. Det mesta förutom blommor, björkris, och mat är inhandlat och en studentpressent. Men jag vet tack och lov vad vi ska öpa så jag behöver inte fundera ut det 2 timmar innan hon springer ut=) 
 
Jo men så måste jag visa er en sak. 
 
Igår när jag tog av mig den här "pjäxan" jag har på benet så fick jag se att min ena vad ser mycket smalare ut och innser at jag har tappat VÄLDIGT mycket muskler på dessa snart 3 veckor... det är stor skillnad och när man tar på vaden så är den mjuk och den andra som jag kunat använda som vanligt är stenhård även om jag slappnar av. alltså det är inget som fyllet ut skinnet och det blir MJUKT altså typ slappt, inte så att det hänger naturligtvis men den är het mjuk! 
 
Förstå vad mycket som försvinner av ens muskler om man ligger tex i koma eller om man inte kan röra på si alls på ganska lång tid... som att börja om från 0 ju!! 
 
och nu kommer det bli mycket jobbigare att träna både på gymmet och på hästen när ena vaden är kass och den andra som vanligt!
 
 
ser du vilken skillnad! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0