Vecka 14

Igår gick jag in i vecka 14.
 
Idag har det gått 33,2% av hela graviditeten alltså lite mer än en tredjedel.
 
Jag känner mig rätt så knäckt just nu då jag har sett fram så emot v 12 då illamåendet och den värsta tröttheten brukar förvinna och man brukar må riktigt bra, men nu har det gått över v 12 och tilloch med v 13 är avslutad och jag mår fortfarande riktigt jävla dåligt.
 
Vissa dagar är bättre på morgonen och på förmiddagen men jag vet att det kommer som ett brev på posten när jag just börjar bli glad över att må bra, att jag har kunnat sminka mig utan att jag får kväljningar och tror att jag ska spy så kommer det, som ett slag i huvudet. Fan inte idag heller. Inte idag heller kommer jag att må bra... Jag vet att jag låter hemsk och att jag inte alls verkar glad över det här... men tro mig jag är så glad och varje gång jag ser magen i en spegel eller ruta så ler jag för mig själv.. 
 
Men att må dåligt i över 3 månader VARENDA dag tär på mig både psykiskt och fysiskt. Jag är arg och ledsenhela tiden och det är inte kul att vara som en vandrande bomb som när som hellst kan explodera och då är jag rädd för vad som kommer ur den... 
 
idag har jag tagit medicin som jag fått av läkaren mit illamåenden. Lergigan Comp heter den. på många tar det bort allt, på mig dämpar det det värsta en aning men det finns fortfarande kvar... 
 
Men jag hoppas att det kommer att ge efter snart och att kroppen vänjer sig vid att ha något som tar energi från en och som växer där inne=) 
 
 
jag såg att jag fått någon kommentar ang jobbet och vårt tidiga ul.
 
Tidigt ul fick vi göra pga att jag bad om det och för att jag var VÄLDIGt orolig för att det skulle vara något fel på bebisen, och då menar jag inte lite nojjig som alla blivande föräldrar är utan jag har haft riktig ångest över det. 
 
Så då fick vi göra ett kubb-test för att se så att det man kan se stod rätt till... 
 
Och ang jobb och mammaledighet så kommer jag att vara hemma men ändå jobba ungefär halvtid. 
Jag har tänkt att jag ska vara hemma mycket i början eller de första 5-8 veckorna och sen kommer jag troligtvis att jobba 2-3 halvdagar i veckan för att kunna sköta beställningar, löner, fakturor osv. 
Och då ta ut mammledigt de andra kanske 4 dagarns... 
 
men sen får vi ju naturligtvis se hur det blir när bebisen kommer... 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vill inte låta elak men ja hade illamående hela
Min graviditet, tyvärr. Gick också och vänta på
Att de skulle gå över men tyvärr inte :(
Vart ska bebis va när du jobbar då? :)
Lycka till :)

Svar: Ja men fy fasen det är det ja är rädd för och det är ju hemskt om man ska må dåligt så länge!!:/ man får väl se det som att det kommer något bra ur det iaf:)
Bebisens pappa kommer att vara hemma när jag inte är det och i början kommer den att få följa med mig:)
Frida Nävarp

2013-07-19 @ 22:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0