paddlat kanot

Vi har varit och paddlat kanot så därför har jag varit lite frånvarande från bloggen... 
 
Vi åkte i söndags till mullsjö för att börja paddla därifrån. 
 
vi= jag, Jonatan, Linn och Jajje så det var en syskontripp=) 
 
 
Vi har haft en jäkla tur med vädret måste jag säga för när vi satt i bilen på väg till Mullsjö så vart det spöregn och mulet så vi var ju aningens nojjiga... men precis innan vi kom fram slutade det regna och det blev riktgit behagligt. Och igår var det ju toppenväder! 
 
 
Vissa sträckor där det var tex kraftverk och sånt så fick man ta upp kanoten och gå en liten bit, men det var tack och lov inte så många gånger=) här är vi precis framme och ska lägga i dom igen.
 
 
efter att ha paddlat i ca 4 timmar så stannade vi till och slog läger.. hahaha det låter ju urfjantigt, slog läger och speciellt när det är jag som är med i sammanhanget=) 
 
Men vi stannade vid en sjö som låg i tidan ån och satte upp tältet och fixade lite mat.. 
 
Korvstroganoff och ris fick det bli över öppen eld! Skit mysigt va det faktiskt
 
på natten sov jag och linn i ena "rummet" av tältet och hade det toppen för jag hade varit smart och köpt en ordentlig luftmadrass som var 150 cm bred och tjock va den med så man inte kunde trilla av den eller kände stenarna genom bottnen. och självklart en batteridriven pump och sovsäck hade vi ju med så vi sov som sagt riktigt bra... 
 
Jonatan och jajje som INTE lika bra. Dom var ju tuffa pojkar minsann och sov på liggunderlag och jonatan hade ett badlakarn som täcke... hahahahahahaha jag som hjade fått både skäll och gnäll om att jag skulle släpa med mig min madrass ( som tog mindre plats än ETT liggunderlag var så nöjd när jag hörde jonatans gnäll och pipande på morgonen om att han var stel och hade frusit och det ena med det tredje! ha tji fick han! jag var utvilad och hade inte frusit=) 
 
 
 
 till frukost på måndagen blev det bröd=) 
 
 
linsey pinsey poo skötte disken=) 
 
Och sen var det dags att paddla hem! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0