Fredag

Åh jippi idag är det fredag!!!
1½ dags jobb till sen är jag ledig i 2 dagar!!=) 
 
det ska bli riktigt skönt. Jag älskar att jobba och tycker att det är toppen men jag är så trött så trött så trött så jag behöver vara några dagar ledig och få hämta mig lite. 
 
Igår gick jag in i vecka 15. Jag tycker veckorna går så långsamt. förut innan man blev gravid så tyckte jag att veckorna gick för fort och att det bara var tisdag torsdag och helg men nu tycker jag aldrig att det blir torsdag.... en vecka känns som 3 veckor.. 
 
Jag har laddat ner en gravidapp på mobilen så man kan följa bebisens utveckling, och där finns även en liten text till mamman och en till pappan och denna veckan om man går in på pappans så får man läsa den här texten... 
 
 
 
ööö nähä humörsvängningar??!! 
 
Det har vi ju knappt märkt av, eller vad säger du Jonatan?;) 
 
Herregud jag som redan har temperament innan en graviditet, kan ju lova att det är ett rent HELVETE och h¨ålla känslorna i styr just nu. 
 
det är inga problem att hålla ordning på dom utanför hemmet men stackars Jonatan har det inte lätt just nu. Han lever med en ständigt tickande bomb som när som hellst kan bli antingen riktigt jäkla arg, eller skit sur, eller så ligger jag i fosterställning och gråter eller så skrettar jag så att jag nästan kissar ner mig... 
 
Och man har ingen aning om vilket som kommer när. Jag kan ju lika gärna vara glad och ha en toppendag och någon drar ett skämt som man tror att jag ska skratta åt och jag börjar istället gråta... 
 
Ja men ni förstår ju... det är inte det minsta kul, och dessutom ska man försöka agera som om det här på något sätt är normalt.. 
 
ja det har än så länge inte varit någon dans på rosor att vara gravid, och nu står det i appen på mamman att " dom flesta nu mår riktigt bra och att den värsta tröttheten har släppt och illamåendet är borta och man kan börja må riktgit fantastiskt" 
när jag läser det här vill jag bara slänga telefonen i väggen för jag mår inte alls fantastiskt! jag får kväljningar när jag ska äta lunch om det står något som just för dagen inte faller mig i smaken... 
 
ja men annars är ju allt bra.. förutom foten då... 
 
men armar fingrar, ben rygg mår bra=) 
 
och bebisen hoppas jag ju så klart mår bra!=) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0