VAB, snö och lugn?!

I Natt har Lovisa hostat snorat och pratat i sömnen precis hela natten och eftersom  Jonatan varit borta inatt så sov hon inne hos mig vilket innebär att jag legat och lyssnat på detta eviga hostande hela natten!
Och imorses vaknade hon kl 05.52 och var varm så det heter duga!
Och när jag känner i pannan snörvlar hon fram " mamma jag är INTE sjuk, jag kan gå till skolan"
Ja ok....
efter ett tag när hon vaknat till lite bättre säger hon " mamma jag går ner och tvättar bort allt snor"
och när hon kommer upp igen säger hon " mamma jag kan nog inte gå till skolan jag mår inte alls bra"
 
Jag behövde inte ens säga att hon inte fick! För hade jag gjort det hade det blivit ramaskri här hemma och det är ju i och för sig skönt att det är så att hon vill till skolan så det inte hade varit tvärtom!
 
Vi for in til stan för att lämna frukost och kläder till JOnatan som skulle jobba ihop med mamma idag och så fick jag klippa mig och fixa naglarna.
SKÖNT!

Lovisa var med och låg i soffan och kolla på film!
 
Nu är vi hemma och på vägen hem tänkte jag. " ja men det kan ju vara ganska så skönt att vara hemma idag oc så kan vi ligga i soffan och mysa hela dan jag och Lovisa"
Men jobbar man JÄMT så har man inte tid att ligga i soffan och mysa för då är det massa annat som skall göras. Dammtussarna blir bara fler och fler och den rena tvätten har åter igen blivit till ett berg.
Och sjuk som man är så har jag nu börjat med en STORRENSNING i alla skåp och lådor...
 
Och så undrar jag VART I FRÅN KOMMER ALL SNÖ?!
 
Var inte den borta nyss???? Här har det snöat sen igår och det innebär att jag måste ut och skotta sen med innan jonatan kommer hem så han slipper det. Han lär ju vara trött ändå stackarn.
 
I rensningen av en av alla lådor som är här hemma hittade jag ett av albumen sen lovisa var liten och när man kollar på kort inser man att man själv har förändrats VÄLDIGT mycket!!
 
Tänkte att jag skulle lagt upp bilder med den här förbannade datorn vill inte vända på bilderna utan bara dundö säger den sen funkar det inte och jag börjar bli vansinnig så nu skiter jag i det så får jag lägga upp dom en annan dag!
 
SKITDATOR!
 
Nu ska jag fortsätta städa!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0