smink

Kom ju på attjag fått frågor om mitt smink men jag har helt glömt bort det så här kommer en genomgång!
 
 
det här ar allt jag använder. Inte varje dag men nästan. 
 
Mary Kay rengöring
Mary Kay day solution
Mary Kay dagcreme
Mary Kay ögon creme
 Dessa använder jag varje dag. varje morgon innan jag tar på sminket
sen står där även 
mary Kay oil mattifiner ( jag har väldigt oljig hud och efter en lång dag emd smink kan jag bli glansig i hyn och tar då på lite utav denna och det torkar upp huden superbra. 
 
sen är det Id mineralpuder
Id warmth ( som rouge)
Id mineral viel ( som motverkar fet hy under dagen) 
 
Mascara från mary Kay 
eyeliner från loreal 
och ögonbryns penna från H&M
 
maxfactor fondation tar jag endast om jag ska ut eller något sånt. alldrig till vardags men tycker att det täcker bättre med den om man vill få borta alla gropar, rynkor, skråmor och annat=) men inte till vardags. 
 
 
så där. Helt osminkad, endast tagit på cremer och allt sånt.
 
Så härhar jag tagit på Id mineral puder och Id warmt den tar jag på kinderna och i T zonen.
sen har jag fyllt i ögonbrynen.
 
efte det är det eyeliner, jag är för darrig på handen och har inte tid att stå och dra ett super mega tunn linje så min blir lite tjockare och inte så perfekt men det syns inte sen ändå=) den är vattenfast då mina ögon riner vädigt mycket när det är kallt eller om det blåser. Och efter att jag fick lovisa har jag blivit så jäkla blödig med så  jag grinar och blir rörd för allt.
 
Och här är det färdiga resultatet, med mascaran och lite läppglans. 
 
Detta tar mig ca 10-12 minuter varje morgon och sen tillkommer ju naturligtvis håret som tar en förbannad tid att föna men det hör ju inte hit=) 
 
 

Kommentarer
Postat av: marita

Vilken förvandling!
Beautiful!

Du får nog lära svärmor detta :) Kan få gå på kurs hos dig.

Svar: haha ja det blir lite skillnad=) du är så fin som du är du behöver inget smink!!=)
Frida Nävarp

2013-02-04 @ 18:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0