melodifestivalen?!

Vad fasen är det någon er än jag som totalt har missat att melodifestivalen börjar imorgon?? 
 
Jag har inte varken sett eller hört något om årets första deltävling! 
Dom kan ju inte ha marknadsfört den alls i år?
Jag tycker att det blrukar vara ett ståhejj utan dess like annars.... 
 
men imorgon kl 20.00 på SVT1
 
Igår va monstret och red. Jag tyckte det va riktigt bra. Bra info, en tjej som var urgullig som hjälpte till att göra iording hästen då jag vägrar. Betalar man 160 spänn för 1 timme då gör inte jag jobbet minsan, och ridläraren var bra. hård men rättvis och visade tydligt vad som var rät och vad som var fel. inte bara säger bra där Lovisa och så sitter hon och undrar vad gjordej ag som va bra nu då men skiter i att fråga för att hon är nöjd med att få beröm, utan han säger jättebra händer där lovisa! nu sitter du rätt i sadeln lovisa.. typ så! och sträng va han! och som ni förstått vid det här laget är jag VÄLDIGT tacksam om han är det=) 
 
 
 
Elin hette tjejen som hjälpte till och med tanke på attj ag stod utanför så trodde hon förmodligen att jag var rädd för hästarna eller iaf väldigt ovan så hon var så pedagogisk mot både mig och Lovisa. Hon förklarade så gulligt att man måste borsta i hårens riktning, att man måste kratsa hovarna varej gån innan man rider och varje gång efter ridningen. Att hästarna kan bli lite griniga när man ska spänna sadelgjorden. och hur man leder den när man går ut ur stallet och hur man håller i tylarna och hela tiden som hon förklarar så förklarar hon ven för mig och vänder sig om mot mig och berättar varför man gör vissa saker osv. Så gulligt. jag hade inte hjärta att säga till henne att jag ridit förmodligen sen innan hon ens var påtänkt och att vi har 3 hästar hemma...=) 
 
Så det var som en teorilektion på nytt för mig=) 
 
 
Här är Lovisa och Honey.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0