shopping och jobb

Hej!
 
Jag hann inte uppdatera något igår för jag var i Ullared med mamma och Sofia hela dan och var inte hemma förrän sent. 
 
Men vilken dag vi hade. Lugn och skön. Eller så lugn man nu kan ha det på gelås, men vi hade inga tider att passa och jag kunde gå i min egen lilla snigeltakt=) 
 
Det var tro det eller ej inte så enormt mycket folk som man skulle kunna tro att det är så här kort innan jul. Det klart att det var mycket folk men det sväljer ju så många där inne så inget man tänkte på.. 
 
Jag hade in lista och höll mig riktigt bra till den, några saker till slank ner men det är ju nästintill omöjligt att inte hitta något litet till. 
 
Jag köpte det mesta vi behöver till bebisen. 
skötbädd, madrass, täcke, kudde, spjälskydd, flaskor, bröstpump, amningskudde, badbalja, olja, termometer till både bad och feber, filt, badcapé, våtservetter, nagelsax, borste, nappar, mössa, pyjamas... ja men typ sånt. Det enda jag inte hittade som jag ville ha var en overall. kommer ju trots allt behöva det när vi ska åka bilen hem och sånt så det måste jag hitta en fin men får kolla på babyproffsen. 
 
nu är det bara lakarn och lite sånt jag ska sy och ett babynest sen är vi redo för att bebisen skall komma. nästan, vi måsste bara få hem vaggan och så skaffa en torkumlare och slänga ut vårt torkskåp med=) 
 
nä nu kommer jag på massa mer som jag måste fixa innan så så jäklans redo är vi nog inte men det är inga stora saker.. 
 
Men ialla fall.. ullared... vi man brukar ju alltid köpa mycket där nere och bilen brukar ju vara knökad men igår var den verkligen det. det var sjukt! 
 
 
haha ja det var banne mig så jäkla fullt!!
 
ska visa dig lite som jag köpte men det mesta var ju julklappar till lovisa och saker till bebisen så det får du se när det har packats upp och ställts på sin plats=) 
 
 
Dessa 2 lyktor som passade utmärkt inne i vårt sovrum, lyser upp jättefint och sen köpte jag 2 tavlor som jag hängde över men det var så mörkt igår så det gick inte att ta några bra bilder på det, men jag blev jättenöjd i alla fall... 
 
 
och 2 st julstjärnor i metall, jag hatar de där i papper som bara går sönder jämt och så får man köpa nya året därpå! så dom här håller !
 
 
 
sen blev det lite småsaker till den eviga julkalendern. Dock ska jag in till stan idag och köpa några till så det blir dubbelt på några speciella dagar och sen så det täcker resten... 
 
Lovisa frågade mig häromdagen 
" mamma, nästa jul när bebisen har kommit hur gör vi då med min julklappskalender??"
" hm ja antingen så får vi ha 2 eller så får ni ta varannan dag....."
"VARANNAN DAG!!????!!!! NÄE!!!! DET VILL INTE JAG!!!!
" nähe, nä vi får se jag kanske får sy en till så ni har varsin.
 
haha det är de små sakerna som är väldigt viktiga för Lovisa att dom ska vara som dom är nu, inte att bebisen kommer att vara med oss varenda dag och att hon kommer att få konkurens ( nu längre iaf) utan för henne är det små saker som att få ha kvar sin julkalender, att vi har dagar då vi gör något själva, att bebisen INTE får paket på hennes födelsedag och sånt... sen spelar det ingen roll hur mycket bebisen får de andra dagarna=) 
 
nä nu ska jag äta upp min frukost sen ska jag göra mig iordning för att hämta Lovisa som skall till svärmor och ha deras årliga lussebak, och jag ska in till jobbet och ha Personalmöte och sen lite snabbis på stan... 
 
 
Fil, special K, och ett ½ granatäpple!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0